خیانت فیفا به افشاگر فساد قطر در راه جام جهانی

خیانت فیفا به افشاگر فساد قطر در راه جام جهانی
پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 13:15

فایدره الماجد شهروند قطری که اطلاعات مهمی درباره رسوایی فساد قطر در پرداخت رشوه برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 به فیفا داده است، می گوید فیفا برخلاف وعدۀ خود، نام وی را افشا کرده و او مجبور است بقیه عمر خود را مخفیانه زندگی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مجله فرانسوی "فرانس فوتبال"، فایدره الماجد" شهروند قطر و ناظر فدراسیون بین المللی فوتبال " فیفا" می گوید، دوحه برای کسب آرای لازم برای میزبانی جام جهانی 2022 میلیون ها دلار رشوه داده است.

یکی از این موارد، پرداخت رشوه به یک مقام آفریقای جنوبی است که پیشنهاد یک میلیون دلار برای رای دادن به قطر را رد کرد و در عوض 1.5 میلیون دلار خواست!

فاید که خود عضو پیشین فدراسیون فوتبال قطر و مسئول بخش بین الملل در کمیته اطلاع رسانی نامزدی قطر در جام جهانی بوده می گوید: قطر از طریق یک مترجم فرانسوی زبان به این مسئول آفریقای که نامی از وی نبرده است، پیشنهاد رشوه داده است. این نشست در هتلی در پایتخت آنگولا در ژانویه 2010 و با حضور الماجد تشکیل شده بود.

الماجد می افزاید: این مسئول آفریقایی به پیشنهاد قطر این گونه پاسخ داد که "چرا یک میلیون دلار و نه یک میلیون و پانصد هزار دلار؟!"... این توافق کاملا سریع، بدون هیچ اختلاف و بحثی انجام شد و در زندگیم تاکنون چنین پیشنهاد رشوه مستقیمی با این روش ندیده بودم.

به گفته الماجد قراردادهای مشابهی با دیگرمسئولین آفریقایی در حضور وی انجام شده است. مسئولین قطری بارها این اتهامات را رد کرده اند.

فایدره الماجد هم اکنون تحت حفاظت پلیس فدرال آمریکا زندگی می کند. وی اطلاعات مهمی به "مایکل گارسیا" نماینده فیفا برای تحقیقات درخصوص فساد در میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 داده است.

الماجد می گوید: فیفا با افشای هویتم خیانت بزرگی به من کرد، آنها قول داده بودند تا نامی از من نبرند، اما غیر مستقیم در تحقیقات کمیته ارزیابی که روسیه و قطر را از اتهام فساد تبرئه کرده بود، به من اشاره شده است. به همین خاطر من مجبورم بقیه عمرم را مخفیانه زندگی کنم.

نامزدی قطر در میزبانی جام جهانی 2022 بسیاری از مقامات فیفا را با اتهام فساد روبرو کرده است؛ از رئیس فیفا تا "میشل پلاتینی" رئیس فرانسوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که اتهام دریافت رشوه را رد کرده و می گوید: من بسیار بیشتر از آنچه  تصور می شود، سالم هستم!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها