آمریکا زندانیان را چگونه شکنجه می کند؟

آمریکا زندانیان را چگونه شکنجه می کند؟
پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 15:21

گزارش مجلس سنای آمریکا درباره روش های شکنجه مظنونان تروریستی حاوی جزئیاتی تکان دهنده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجلس سنای آمریکا در گزارشی اذعان کرد که سرویس جاسوسی این کشور (سیا) افرادی را که پس از حملات یازده سپتامبر 2001 به اتهام تروریسم زندانی شدند، به روش های مختلف و توهین آمیز شکنجه کرده است.

" غرق مصنوعی، ضرب و جرح، شوک برقی، بیخوابی اجباری، تهدید به تجاوز جنسی، برخورد توهین آمیز، استفاده از حشرات" جزء روش های شکنجه سیا بوده است.

این شکنجه ها در زندان های رسمی و مخفی در داخل و خارج آمریکا خصوصاً زندان گوانتانامو انجام شده است. مجلس سنا در گزارش خود اعلام می کند که "خالد شیخ محمد" عضو ارشد القاعده هنگام شکنجه با روش غرق مصنوعی در آستانه از دست دادن جان خود بود .

بازجویان سیا از روشی به عنوان غرق مصنوعی استفاده می کردند. ابوزبیده که یک تبعه عربستانی است و گفته می شود عضو القاعده است، بر اثر شکنجه با غرق مصنوعی دچار آسیب های جسمی شده است. بازجویان همچنین زندانیان را به قتل تهدید می کردند و برای نشان دادن جدی بودن تهدید خود تابوت هائی را به زندانیان نشان می دادند.

گزارش مجلس سنا حاکیست کاهش دمای سلول در زندان مخفی "کوبالت" (احتمالاً نزدیک کابل پایتخت افغانستان) باعث مرگ یکی از زندانیان شده است.علاوه بر این، مسئولان زندان در این پایگاه، زندانیان را وارد آب یخ می کردند.

بازجویان سازمان سیا، زندانیان را گاه تا 180 ساعت بیدار نگه می داشتند و زندانیان در تمام این مدت سرپا بودند و اجازه نشستن نداشتند.گاه دستان آنها به بالای سرشان بسته می شد و همین روش باعث بروز مشکلات جسمی برای 5 زندانی شده است.

علاوه بر این، برخی زندانیان در سلول های تاریک به مدت طولانی حبس می شدند . بلند کردن صدای موسیقی و پخش صدای گوش خراش نیز روش دیگر بازجویان سیا برای شکنجه زندانیان بوده است.

بازجویان سیا زندانیان را تهدید به تجاوز به خویشاوندان شان می کردند که به عنوان مثال یکی از زندانیان با تجاوز به مادرش و یک زندانی دیگر نیز با بریدن سر مادرش تهدید شده بودند.

مسئولان سیا به بازجویان خود اجازه داده بودند که مظنونان را به شدت کتک بزنند. این امر باعث آسیب های شدیدی به زندانیان شده است به عنون مثال ضرب و شتم "ابوزبیده" باعث تشدید جراحتِ ناشی از اصابت گلوله در زمان بازداشتش شد.

از دیگر روش های شکنجه این بود که بازجویان زندانیان را برهنه کرده و آنها را وادار به راه رفتن می کردند. گاه زندانیان را با کشیدن روی زمین از سلول هایشان بیرون می آوردند و گاه لباس های زندانی را پاره می کردند و آنها را به شدت کتک می زدند.

یکی دیگر از روش های توهین آمیز شکنجه زندانیان اجبار آنها به استفاده از پوشک و ممنوعیت استفاده از دستشویی بوده است. قرار دادن چوب پشت زانوهای زندانی و اجبار وی به نشستن به صورت دو زانو روش دیگری برای شکنجه زندانیان بوده است.

بازجویان همچنین زندانیانی را که اعتصاب غذا می کردند به صورت اجباری با استفاده از لوله تغذیه می کردند که این امر نقض آشکار حقوق زندانی است.گزارش مجلس سنا حاکی از شکنجه حداقل 5 زندانی با این روش است.

قرار دادن زندانی در محلی مملو از پشه و کِرم روشی بوده که صدها زندانی در معرض آن قرار گرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها