مجارستان،ایستگاه پیوستن جوانان مغربی به داعش

مجارستان،ایستگاه پیوستن جوانان مغربی به داعش
پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 17:39

جوانان مغربی که قصد پیوستن به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه را دارند، به تازگی مقصد تازه و میانبری را برگزیده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، داعش به سرکردگی ابوبکر بغدادی همچنان به فعالیت خود برای جذب تروریست از مناطق مختلف جهان ادامه می دهد. بازداشت عناصر جدید از جمله یک نوجوان مغربی مقیم فرانسه پیش از پیوستن به داعش مؤید این مدعاست.

این تبعه مغرب که 16 سال بیشتر ندارد، از فرانسه برای پیوستن به داعش حرکت کرده بود که دیروز در شرق مجارستان همراه دوست ترکیه ای تبار خود بازداشت شد.

این نوجوان مغربی در شبکه اجتماعی فیسبوک برای داعش تبلیغ و تلاش می کرد که نیروهایی برای این گروه تروریستی جذب کند و دادستانی کل فرانسه نیز دستور بازداشت وی را صادر کرده بود.

دستگاه امنیتی مجارستان این مغربی و ترکیه ای را تا زمان تحویل آنها به خانواده هایشان در مرکز بازپروری نگه خواهد داشت و معلوم نیست که آیا در فرانسه طبق قانون مبارزه با تروریسم محاکمه خواهند شد یا نه.

نیروهای امنیتی مجارستان کمتر از یک ماه پیش نیز یک دختر مغربی را که از هلند به سوی عراق و سوریه حرکت کرده بود، بازداشت کردند.

نیروهای جدید داعش که از کشورهای غرب اروپا جذب می شوند، ترجیح می دهند که مستقیم راهی ترکیه نشوند بلکه ابتدا به یکی از کشورهای شرق این قاره می روند سپس عازم ترکیه می شوند تا از آنجا وارد سوریه و عراق شوند. به نظر می رسد مجارستان به یکی از این مقصدهای میانی هواداران داعش تبدیل شده است.

نیروهای نوجوان داعش به کارهای مختلفی گمارده می شوند. برخی از آنان به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار می شوند و دختران کم سن و سال نیز به عنوان برده جنسی استفاده می شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی از داعش به علت جذب نیروهای کم سن و سال و استفاده از آنان در حملات انتحاری انتقاد کرده و افزوده بود: داعش بیش از 150 کودک را از شهر عین العرب سوریه ربوده است.

پربیننده ترین خبرها