رئیس سیا: از شیوه های نفرت انگیز در بازجویی استفاده کردیم

رئیس سیا: از شیوه های نفرت انگیز در بازجویی استفاده کردیم
جمعه 21 آذر 1393 - 10:06

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) شیوه های مورد استفاده مامورانش در بازجویی از بازداشت شدگان را تنفر انگیز توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان برنان در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن درباره گزارش اخیر کنگره درخصوص استفاده از شکنجه های مختلف برای اعتراف گیری از بازداشت شدگان در سازمان سیا اذعان کرد: سیا از شیوه های بازجویی تنفر انگیز استفاده کرده است.

وی برای توجیه کردن شکنجه گیری های شدید سازمان سیا که یک سازمان حرفه ای به شمار می رود، گفت که ماموران سیا تجربه اندکی در نگهداری افراد در بازداشت داشته اند و اشتباهاتی مرتکب شده اند.
برنان گفت: تجربه ما در بازداشت افراد ضعیف بوده است و تنها اندکی از ماموران درخصوص بازجویی کردن آموزش دیده بوده اند.

وی همچنین آورده است: نمی توان معلوم کرد که شکنجه عناصر مظنون به وابستگی به القاعده باعث شده است که اطلاعات مفیدی برای جلوگیری از حملات در آینده بدست بیاید. این بازجوایی ها ممکن است به اطلاعات اشتباهی منجر شود.

برنان برای فرار از فشار افکار عمومی و موج محکومیت های بین المللی درباره شکنجه گیری سیا گفت که اطلاعاتی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات در دستور کار قرار گرفته است.

وی مدعی شد که سیا، افکار عمومی و سیاستمداران را گمراه نکرده است.

جان برنان همچنین از اجرای شیوه های شکنجه با آگاهی کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا پرده برداشت و گفت که سیا همیشه  تلاش کرده است تا با کاخ سفید و وزارت دادگستری درباره شیوه های بازجویی هماهنگ باشد و افسران سیا فقط در سه مورد از روش شکنجه غرق مصنوعی استفاده کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها