ده ها هزار پاکستانی تابعیت بحرینی گرفتند !

ده ها هزار پاکستانی تابعیت بحرینی گرفتند !
يکشنبه 23 آذر 1393 - 10:36

سفیر پاکستان در منامه فاش کرد که ده ها هزار نفر از مردم این کشور تابعیت بحرینی دریافت کرده اند و هزاران نفر نیز در صف دریافت تابعیت قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد سعید خان" سفیر پاکستان در منامه پایتخت بحرین اعلام کرد که 25 هزار تا 30 هزار تبعه پاکستانی دارای گذرنامه بحرینی هستند، و نزدیک به 4 هزار تا 5 هزار تبعه دیگر نیز منتظر دریافت تابعیت بحرینی هستند.
روزنامه انگلیسی زبان "گلف دیلی نیوز" چاپ بحرین به نقل از سعید خان نوشت: داشتن دو تابعیت در پاکستان ممنوع است، لذا اتباع پاکستانی که گذرنامه بحرینی دریافت کرده اند، باید تابعیت پاکستانی خود را لغو کنند.
سعید خان افزود : هیأتی از پاکستان به زودی وارد منامه خواهد شد تا درباره استخدام پزشکان پاکستانی در مراکز درمانی بحرین مذاکره کند .
سفارت پاکستان در منامه همچنین از مسؤولان بحرینی درخواست کرده است که قطعه زمینی را به " احداث دانشگاهی برای اتباع پاکستانی مقیم بحرین " اختصاص بدهند.
سفارت پاکستان اعلام می کند که درآمد اتباع پاکستانی مقیم بحرین خصوصاً شاغلین در سرویس های امنیتی اندک است، و نمی توانند فرزندان خود را برای تحصیلات دانشگاهی به پاکستان یا دیگر کشورها بفرستند؛ و احداث دانشگاهِ ویژۀ اتباع پاکستانی کمک شایانی به آنها در ادامه دادن به تحصیلات شان خواهد کرد.

اعطای گسترده تابعیت به بیگانگان در بحرین درحالی است که رژیم آل خلیفه همواره مخالفان و فعالان این کشور را با لغو تابعیت تهدید می کند، و تا کنون تابعیت ده ها نفر را لغو کرده است.

گروه ها و جریانهای بحرینی بارها به اقدامات رژیم آل خلیفه در زمینه اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان به ویژه اتباع پاکستانی و هندی اعتراض کرده و این اقدام را  به هدف تغییرات در بافت جمعیتی عنوان کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها