دلیل سقوط موصل به‌زودی مشخص می‌شود

دلیل سقوط موصل به‌زودی مشخص می‌شود
يکشنبه 23 آذر 1393 - 13:47

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که نتایج تحقیقات درباره چگونگی سقوط شهر موصل به زودی اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم جعفری" تأکید کرد که داعش پس از ورود به عراق ناگهان مناطقی را تصرف کرد ولی هم اکنون وضع تغییر کرده است و وضعیت امنیتی تقریباً بهبود یافته است .
جعفری در مصاحبه ای تلویزیونی درباره سیطره داعش بر شهر موصل استان نینوا گفت : من از جزئیات تحقیقات مربوط به سقوط موصل مطلع نیستم، ولی می دانم که برخی افراد به دست داشتن در سقوط این شهر متهم شده‌اند، و نتایج این تحقیقات در آینده اعلام خواهد شد .
وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: جرمی در حد سقوط موصل قابل چشم پوشی نیست، ولی بازخواست و محاکمه عاملان سقوط این شهر مستلزم تکمیل تحقیقات است .
جعفری اظهار داشت: خطر داعش همه کشورها را تهدید می کند، و هیچ یک از مسؤولان کشورهای دیگر به ما نگفته اند که کشورشان از خطر داعش مصون است .
جعفری اعلام کرد : من به آمریکایی‌ها گفتم که چرا به توافقنامه امنیتی بغداد – واشنگتن پایبند نیستند و آیا طبق این توافقنامه شما نباید هنگام به خطر افتادن امنیت ، تمامیت ارضی و حاکمیت عراق به این کشور کمک کنید پس چرا کمک نمی کنید ؟
کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان عراق روز 8 دسامبر 2014 اعلام کرد : کمیته ای که مجلس روز 15 نوامبر 2014 برای تحقیق درباره علل سقوط شهر موصل تشکیل داد ، هنوز کار خود را آغاز نکرده است و همه مسئولانی که به هر نحو در ناامنی استان نینوا دست دارند ، بازخواست خواهند شد .
داعش روز 10 ژوئن 2014 بخش های وسیعی از شهر موصل مرکز استان نینوا و بخشی هایی از استان های مجاور را تصرف کرد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها