اعلام همبستگی با بحرینی‌ها در کربلا

اعلام همبستگی با بحرینی‌ها در کربلا
يکشنبه 23 آذر 1393 - 13:51

بیش از 60 هزار بحرینی در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشتند و ضمن عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، با برپایی نمایشگاهی انقلاب خود علیه رژیم مستکبر آل خلیفه را در معرض توجه جهانیان قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "الوسط" بحرین، عزاداران بحرینی در قالب یک کاروان بزرگ و یکپارچه در حالی که  پرچم کشور خود را در دست داشتند، وارد حرم امام حسین علیه السلام شدند؛ برخی مهمانپذیرهای حسینی در کربلا نیز برای اعلام همبستگی با انقلاب بحرین که وارد چهارمین سال خود شده است، پرچم بحرین را بر افراشته بودند.

در کربلا و در روز اربعین بخشی از نوحه شیخ "حسین الاکرف" مداح معروف بحرینی که برای پیروزی مردم عراق ابراز امیدواری کرده و از بسیج نیروهای مردمی برای مقابله با گروه تروریستی داعش تمجید کرده بود، پخش شد.

الاکرف از محبوبیت زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و لبنان برخوردار است.

شهروندان بحرینی در کربلا نمایشگاه عکسی از انقلاب 14 فوریه برگزار کردند، و اینگونه از مراسم اربعین برای همبستگی و زنده نگاه داشتن انقلابشان در سطح منطقه و در عرصه بین المللی استفاده کردند.

امسال در مراسم اربعین، انقلاب بحرین افزون برجلب حمایت احزاب سیاسی عراق، با حمایت گسترده حوزه ها و مراجع دینی نیز مواجه شد.

دو هفته پیش همزمان با حمله نیروهای امنیتی بحرین به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع و عالم سرشناس بحرینی، تظاهرات گسترده ای در عراق در حمایت از ایشان برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها