تاکید کنفرانس قاهره بر تصحیح برداشت های نادرست از جهاد

تاکید کنفرانس قاهره بر تصحیح برداشت های نادرست از جهاد
يکشنبه 23 آذر 1393 - 19:12

قاهره (العالم) – روحانیون شرکت کننده در کنفرانس قاهره ضرورت تصحیح برداشت های اشتباه از موضوع جهاد را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار العالم از قاهره، روحانیون شرکت کننده در کنفرانس تصحیح برداشت های نادرست نسبت به جهاد در قاهره گفتند که گروهک تروریستی داعش نمی تواند یک گروه اسلامی باشد چون از موضوع جهاد به عنوان ابزاری برای تجارت با دین به منظور خدمت به منافع غرب بهره برداری نموده است.     

"علی جمعه" مفتی سابق مصر در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) صفات داعش را پیشتر فرموده بودند و گفته بودند که اسامی آنان هم نام کنیه های من اما قلب هایشان مانند آهن سخت است. 

"نصر فرید" مفتی پیشین مصر نیز به شبکه خبری العالم گفت: این اندیشه نادرست(داعش)، ساخت غرب است؛ آنان این اندیشه را از طریق مراکز فرهنگی خاصی برای شست و شوی مغزی حمایت می کنند که هدفشان نابودی اسلام از درون است.  

"اسامه الدلیل" یکی از روحانیون حاضر در این کنفرانس نیز گفت: گروه تروریستی داعش توانست با اقدام های خود (در سوریه و عراق)، توجه ها را از موضوع آزادی فلسطین و قدس به عنوان مسائل اصلی مسلمانان و اعراب منحرف سازد.

وی افزود: لذا معادله ای جدید مطابق با منافع استراتژیک پیمان ناتو و واشنگتن در منطقه ایجاد شد که هدفش ترسیم مجدد نقشه منطقه به نفع آنهاست؛ به ویژه برای رژیم صهیونیستی که می کوشد با ایجاد دولت های کوچک، موضوع اعلام یهودیت اسراییل را توجیه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها