عملیات موفق ارتش سوریه در دیرالزور + فیلم

دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:06

ارتش سوریه در شهر شرقی دیر الزور حمله داعش را که از شمال فرودگاه این شهر آغاز شده بود، دفع کرد .

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، درگیری سنگین میان ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش از چند روز پیش در شهر دیرالزور و حومه آن همچنان ادامه دارد. ارتش در اکثر مناطق استقرار تروریست ها حمله کرده است و تعدادی تروریست در این درگیری ها کشته و زخمی شده اند.

"ترکی حسین" کارشناس نظامی سوری در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: فرودگاه دیرالزور اهمیت ویژه ای برای داعش دارد، زیرا از طریق این فرودگاه می تواند کمک های لازم را به عناصر خود در شرق سوریه برساند.

"حسام حسن" نویسنده و فعال رسانه ای در سوریه نیز گفت: نیروهای ارتش سوریه که در فرودگاه دیر الزور مستقر هستند، همچنان به دفاع از این فرودگاه می پردازند و گاه از همین فرودگاه مواضع و اماکن تجمع تروریست ها را زیر آتش می گیرند و منهدم می کنند تا تروریست ها نتوانند به فرودگاه حمله کنند.

ارتش در مناطق حومۀ شهر دیرالزور خصوصاً المریعیه، الموحسن، عیاش ، حطله و حویجه صکر به سختی با تروریست ها درگیر است و تاکنون تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کرده است.

حسن حسن در ادامه سخنان خود گفت: ولید معلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دستاوردهای 24 ساعته ارتش بیشتر و با ارزش تر از همه حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه و عراق است.

داعش از بیش از یک هفته پیش چهار بار تلاش کرده است که فرودگاه استراتژیک دیرالزور را تصرف کند، اما با تحمل صدها کشته شکست خورده و عقب نشینی کرده است.

tt-15-6:30

 

پربیننده ترین خبرها