وزارت حقوق بشر عراق:

2700 عراقی در حملات داعش ناپدید شده‌اند

2700 عراقی در حملات داعش ناپدید شده‌اند
سه شنبه 25 آذر 1393 - 14:48

وزارت حقوق بشر عراق، شمار ناپدید شدگان در حمله داعش به پایگاه هوایی اسپایکر و زندان بادوش را 2700 نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت حقوق بشر عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: شمار افرادی که از پایگاه هوایی اسپایکر در شمال تکریت ناپدید شده اند، 1660 نفر است و بر این تعداد باید 487 ناپدید شدۀ زندان بادوش در شمال عراق و 554 ناپدید شدۀ دیگر از مناطق مختلف عراق اشاره کرد.  39 تن از آنان زن بودند.

پایگاه هوایی اسپایکر که در شمال تکریت واقع شده است و داعش در ماه ژوئن گذشته، پس از محاصرۀ آن، 1700 تن از سربازان این پایگاه را اعدام کرد.
زندان بادوش نیز که در غرب موصل واقع شده است، از بزرگ ترین شهرهای شمال عراق و یکی از نخستین مناطقی بود که داعش اشغال کرد.

"کامل الامین" سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق گفت: هنوز تعدادی از قربانیان هستند که نام آن ها به دلایل مختلف ثبت نشده است.

وی خاطر نشان کرد که وزارت حقوق بشر عراق، با استفاده از اطلاعات مربوط به کارت الکترونیک ِ شهروندان، فهرستی از شمار افراد ناپدید شده تهیه کرده است.

وزارت حقوق بشر، عهده دار جمع آوری اطلاعات درباره افراد ناپدید شده است و این اطلاعات را از طریق خانواده ها، نهادهای رسمی و همچنین اطلاعات مربوط به سربازان مفقود الاثر در درگیری ها از طریق وزارت دفاع جمع آوری می کند.

گروه تروریستی داعش، در جریان محاصره پایگاه هوایی اسپایکر و زندان بادوش، در ماه ژوئن گذشته، صدها تن از سربازان تحت آموزش و دانشجویان نظامی را اعدام کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها