آمریکا، آمار "العالم" را هم تحریم کرد!

آمریکا، آمار
سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:03

وزارت خزانه‌داری آمریکا، در تحریم‌های جدیدی که علیه کشورمان در دستور کار قرار داده، ارائه اطلاعات آماری مربوط به سایت‌های ایرانی از جمله پایگاه‌های خبری شبکه العالم را ممنوع کرد.

سایت مشهور "آلکسا" که مرجع تخصصی آمار سایت‌های جهان است، به تازگی ارائه اطلاعات آماری مربوط به مجموعه پایگاه‌های خبری العالم را متوقف کرده است.

در پی مکاتبه "العالم" با مدیران آلکسا، پاسخی دریافت شد مبنی بر این که «پس از بررسی‌ها مشخص شده که ما دیگر قادر به ارائه خدمات به دامنه‌های منتهی به (.IR  ) نیستیم، به همین دلیل دسترسی شما به حساب کاربری‌تان را لغو کرده‌ایم...».

چنان‌که در تصاویر پیوست قابل مشاهده است، وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست کشورهای مورد تحریم، علاوه بر ایران، کشورهای سوریه، کوبا و شرق اوکراین را نیز درج کرده است.

این در حالی است که تاکنون پخش شبکه العالم بارها از سوی گردانندگان ماهواره‌های بین‌المللی متوقف شده و العالم را به تغییر فرکانس و یا انتقال به ماهواره‌های دیگر وادار کرده است.

در همین حال، مدتی است که شبکه اجتماعی "وایبر" هم با شناسایی و مسدود کردن شماره های مربوط به سایت العالم، از انتشار لینک های خبری العالم جلوگیری می کند و شبکه فیس بوک هم برخی صفحات رسانه های انقلابی را فیلتر کرده است‬.

 

پربیننده ترین خبرها