انتخابات تونس و "بی‌طرفی" پنهان و آشکار احزاب

انتخابات تونس و
سه شنبه 25 آذر 1393 - 22:48

تونس (العالم) – شماری از احزاب تونسی اعلام کردند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 21 دسامبر 2014 برگزار می شود، از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند، امری که باعث ایجاد اختلاف در بسیاری از این احزاب تا حد انشعاب شد.

به گزارش شبکه خبری العالم، "حمه الهمامی" نامزد ریاست جمهوری تونس که به مرحله دوم انتخابات این کشور راه نیافت، به هواداران حزب خود گفت: اخبار خوبی برای شما دارم، جبهه ما از هم نپاشیده است. 

"مبروک الحریزی" عضو حزب کنگره برای جمهوری نیز در گفت وگو با العالم گفت: چند نوع جانبداری وجود دارد، برخی نامزدی را بدون دیگری ترجیح می دهند و در جایی دیگر، اختلافاتی واقعی در داخل حزب یا ائتلاف ایجاد شده است، البته جبهه می کوشد اختلافات داخلی را پشت سر بگذارد. 

"ناجی الجمل" عضو جنبش النهضه نیز گفت: موضع گیری درباره انتخابات ریاست جمهوری قطره ای از دریاست، چون اختلافات سیاسی زیادی وجود دارد، برخی از مواضع سیاسی جنبش النهضه در سطوح داخلی و خارجی به استعفای حمادی جبالی از رهبران قدیمی حزب انجامید.  

حزب ندای تونس که اکثریت را در پارلمان این کشور دارد، همچنان تشکیل دولت تونس را به پس از انتخابات ریاست جمهوری به تعویق انداخته تا کسب بیشترین حمایت از قاید السبسی نامزدش در انتخابات را تضمین نماید.  

"خمیس قسیله" عضو حزب ندای تونس نیز گفت: مواضع تمام احزاب آزاد و محترم است اما معیار اصلی، میزان همخوانی حرف یا عمل می باشد.   

MKH-16-10:59

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها