درخواست کمک "نجیفی" از مصر برای مقابله با داعش

درخواست کمک
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:02

العالم - معاون رییس جمهوری عراق خواهان حمایت تجهیزاتی و آموزشی مصر از نیروهای عراقی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسامه نجیفی" رییس سابق پارلمان عراق، در دیدارامروز خود با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر در بغداد این درخواست را مطرح کرد.

خبرگزاری "آناتولی" اعلام کرد که "بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای در این خصوص خاطرنشان کرد که نجیفی به وزیر خارجه مصر گفت: عراق در حال عبور از مرحله حساسی است و عبور از این مرحله نیازمند حمایت برادران عرب و در راس آنها مصر است.

عبدالعاطی افزود: وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار بر اصول ثابت مواضع مصر برای حفظ تمامیت ارضی عراق و ارائه هرگونه کمک و پشتیبانی ممکن و یاری دولت عراق برای پیشرفت در مسیر مبارزه با تروریسم، تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، شکری اهمیت تحقق هماهنگی و همبستگی همه ارکان جامعه عراق و حضور همه گروه های سیاسی در عرصه کشور، با کنار گذاشتن گرایش های فرقه ای را به عنوان زیربنای وحدت همه عراقی ها برای نابودی گروه های تروریستی و حفظ عراق قدرتمند و یکپارچه، مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه مصر که امروز در سفری رسمی وارد عراق شده است، پس از دیدار با نجیفی، با فؤاد معصوم، رییس جمهوری عراق، دیدار کرد.

رییس جمهوری عراق در این دیدار تصریح کرد که کشورش مشتاق ادامه و تعمیق مشارکت مصر در سازندگی و بازسازی نهادهای دولت عراق به منظور تقویت آن برای مقابله با گروه های تروریستی است.

عبدالعاطی گفت: شکری در این دیدار پیام عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر، را تقدیم رییس جمهوری عراق کرده است.

وزیر خارجه مصر از زمان تصدی سمت خود تاکنون، دومین بار است که به عراق سفر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها