گزارش العالم از سرکوب تظاهرات روز "شهید" در منامه

گزارش العالم از سرکوب تظاهرات روز
پنج‌شنبه 27 آذر 1393 - 10:13

منامه، العالم - نظامیان آل خلیفه، تظاهرات مسالمت آمیز مردم در پایتخت بحرین را که به مناسبت روز "شهدا" برگزار شده بود، سرکوب کردند.

 شاهر بسطی خبرنگار شبکه خبری العالم از بحرین گزارش داد، نظامیان بحرینی ابتدا یک دایره امنیتی به دور منامه پایتخت ایجاد کرده و منافذ ورودی به پایتخت را بستند. آنان همچنین محل آغاز این تظاهرات در یکی از بازارهای شهر را محاصره کردند.
نظامیان رژیم آل خلیفه همچنین اهالی روستاهای حومه منامه را که قصد مشارکت در این راهپیمایی بزرگ داشتند، متفرق کرده و مانع از پیوستن آنها به تظاهرات منامه شدند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی بحرین دست به اقدامات امنیتی گسترده ای در منامه زده بودند و تظاهرات مردمی این شهر را که برای بزرگداشت روز شهید برگزار شده بود، سرکوب کردند.
گروه های مخالف رژیم آل خلیفه مردم را به برگزاری تظاهرات در روز شهید دعوت کرده بودند و قرار بود این تظاهرات در مرکز منامه، پایتخت، برگزار شود اما فشارهای امنیتی را حکومت آل خلیفه بر اهالی شهر منامه ایجاد کرده بود، باعث شد تعدادی کمی بتوانند به محل تظاهرات برسند و حتی کسانی هم که به این محل رسیده بودند، نمی توانستند از جای خود حرکت کنند زیرا نیروهای آل خلیفه به دور این منطقه یک دایره امنیتی ایجاد کرده بودند. از سوی دیگر در روستاهای اطراف منامه نیز نظامیان بحرینی به سرکوب تظاهرکنندگان پرداخته و با مردم و تجمع کنندگان درگیر شدند.
با وجود اقدامات امنیتی گسترده و سرکوب مردم، تظاهرات گسترده ای در شهرک های مختلف بحرین برگزار شد به طوری که در شهرک المالکیه و البلاد القدیمی و الدیه و ستره و ... تظاهرات مردمی با شعارهای تجدید پیمان با شهدای بحرین برگزار شد.
تظاهرکنندگان با تاکید بر ضرورت اجرای حکم قصاص قاتلانی که خون شهیدان بحرینی را به ناحق بر زمین جاری کرده اند، بر ادامه تظاهرات و فعالیت های مسالمت آمیز تا تحقق خواسته های مردم تاکید کردند.
سالروز شهادت دو شهید بحرینی به نامهای هانی الوسط و هانی خمیس که در 26 آذر ماه (هفدهم ماه دسامبر) با گلوله های نظامیان بحرین به شهات رسیدند به عنوان روز شهید در بحرین نامگذاری شده است.
مردم بحرین امسال نیز مانند سال های قبل به مناسبت گرامی داشت روز شهید در مناطق مختلف این کشور با برپایی تجمع وتظاهرات علیه حکومت استبدادی بحرین بپا خواستند. امسال نیز به مناسبت روز شهید در مناطق مختلفی از بحرین تظاهرات و درگیریهایی بین مردم معترض و نیروهای نظامی آل خلیفه در گرفت . نیروهای بحرینی با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های جنگی چندین نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات را زخمی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها