بازداشت متهم حمله تروریستی به سفارت ایران درلبنان

بازداشت متهم حمله تروریستی به سفارت ایران درلبنان
پنج‌شنبه 27 آذر 1393 - 14:48

روزنامه لبنانی الاخبار از بازداشت فردی موسوم به "محمود الف" فرمانده برجسته گروه تروریستی "گردان‌های عبدالله عزام" توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس اعلام منابع امنیتی فرد بازداشت شده از اهالی منطقه مجدل عنجر بوده و به اندازه نعیم عباس، از سران این گروه تروریستی که پیش از این بازداشت شده، اهمیت دارد.

گروهک عبدالله عزام مسئولیت دو حمله تروریستی سال گذشته به مقر سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت را که شهدا، مجروحان و خسارات زیادی برجا گذاشت، به عهده گرفته بود.

همچنین اطلاعات رسیده حاکی است که "محمود الف" اعتراف کرده در انتقال "انتحاری"ها در دو انفجار ژوئن گذشته در ضهر البیدر و الطیونه نقش داشته است.

خبرهای منتشر شده حاکی است که وی بازوی راست "شیخ سراج الدین زریقات" سخنگوی  گردانهای عبدالله عزام و مسؤول اسکان دادن سجی الدیلمی همسر سابق سرکرده داعش بوده است.

وی همچنین به انتقال تروریست ها در مناطق مختلف لبنان از جمله مجدل عنجر، عرسال، طرابلس و شبعا و پرداخت مبالغی به شادی المولوی که تحت پیگرد است، اعتراف  کرده است.

دستگیری این تروریست در حالی است که تاکنون، هیچ پیشرفتی در زمینه آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی از دست تروریست ها در جرود عرسال حاصل نشده، به جز عهد شکنی شیخ وسام المصری میانجی جدید مبنی برعزیمت به جرود قلمون برای دیدار با رهبران  گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" .

باوجود انتشار اخباری مبنی بر تکذیب دیدار وی با این گروه تروریستی، منابع امنیتی در گفت وگو با روزنامه الاخبار تاکید کردند که المصری هنوز از سوی دولت لبنان برای این مسؤولیت به رسمیت شناخته نشده اما به دلیل ناکامی دیگران اجازه یافته به الجرود منتقل شود تا شاید بتواند ماموریت نیمه تمام را کامل کند.

این اطلاعات حاکی است اولین هدف از اقدام المصری، پایان دادن به کشتار نظامیان به شکل فوری پس از تهدیدات داعش است تا پس از آن  وارد مرحله مذاکره برای آزادی آنان شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها