واکنش انصارالله یمن به تحریم‌ها و دخالتهای خارجی

واکنش انصارالله یمن به تحریم‌ها و دخالتهای خارجی
پنج‌شنبه 27 آذر 1393 - 19:34

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن بر مخالفت این جنبش با تحریمها و دخالتهای خارجی تأکید کرد.

حسن الصعدی روز پنج شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، گفت: حزب کنگره مردمی یمن سعی داشت تا به دلایلی به دولت البحاح رای اعتماد داده نشود و مایل است دولت را تحت فشار قرار دهد تا در خصوص مجازاتهای بین المللی که علی عبدالله صالح رییس حزب کنگره مردمی یمن را نیز در برگرفته، موضع قاطعی اتخاذ کند.
وی خاطرنشان کرد : میان پیروان علی عبدالله صالح و هواداران عبدربه منصور هادی رییس جمهور یمن در خصوص موضع پارلمان در مورد دولت مشکل و اختلاف نظر پیش آمد . اما دولت در نهایت نسبت به مسائل یاد شده اعلام تعهد کرد و بدین ترتیب پارلمان به آن رای اعتماد داد.
وی درباره موضع جنبش انصارالله یمن گفت: این ما نبودیم که به دولت رای اعتماد و یا عدم اعتماد دادیم، بلکه حزب کنگره مردمی این موضوع را برعهده گرفت که بطور اساسی بر دو موضوع انجام انتخابات ریاست جمهوری و تحریمها تاکید داشت .
الصعدی در تبیین موضع جنبش انصارالله تاکید کرد : دولت باید در عملکرد خود اصلاحاتی انجام دهد تا بتواند با اصل مشارکت سیاسی تمامی اقشار جامعه یمن و معیارهای موجود در آن همراه و همگام شود. 
وی توضیح داد : ما با نامزدی برخی از افراد برای تصدی پست وزارتخانه ها در هیات دولت اعتراض کردیم. ما از دولت خواستیم تا با توافقنامه به عمل آمده در خصوص تحقق یافتن موافقتنامه صلح و مشارکت سیاسی پایبند و متعهد باقی بماند.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها