اعترافات تروریست های دستگیر شده در کربلا

اعترافات تروریست های دستگیر شده در کربلا
پنج‌شنبه 27 آذر 1393 - 22:59

وزارت کشور عراق، با پخش فیلم اعترافات اعضای یک گروهک تروریستی که در استان کربلا دستگیر شده اند، از جزییات جنایت های آنان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرهنگ "سعد معن" روز پنج شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان اطلاعات استانداری کربلا اعلام کرد: وزارت کشور، چندی پیش، بسیاری از عناصر گروهک های تروریستی را در استان های مختلف، دستگیر کرد که اعضای یکی از شاخص ترینِ این گروهکها در استان کربلا بازداشت شدند.

وی تاکید کرد: اعضای این گروهک، در عملیات انفجاری و کشتار مردم به دلایل طایفه ای دست داشتند.

وزارت کشور، بخشی از اعترافات این افراد را پخش کرد.

پایگاه خبری شبکه السومریه، نوشت: در اعترافات یکی از عناصر این گروهک آمده است که وی در سال 2013 به گروه تروریستی داعش پیوست و یک خودروی بمب گذاری شده را از منطقه النباعی در شمال بغداد، به حسینیه ای در نجف اشرف رساند و آن را هنگام نماز مغرب، منفجر کرد.

این شخص در ادامه اعترافات خود گفت: در عملیات دوم، یک خودروی بمب گذاری شده را از منطقه النباعی و از طریق جادۀ سامرا – بغداد، به استان بصره رساندم و آن را کنار یک پایانه پارک و آن را به وسیله کنترل از راه دور، منفجر کردم.

وی که قبلا در یکی از یگان های ارتش خدمت می کرد، اعتراف کرد که از کارت شناسایی نظامی خود برای عبور از پست های ایست – بازرسی استفاده می کرد و برای هر عملیاتی که انجام می داد، 150 هزار دینار دستمزد میگرفت.

یکی دیگر از تروریست ها که "محمد الفهداوی" نام دارد، از ساکنان استان بغداد است.

وی در اعترافات خود گفت: در سال 2007 به القاعده پیوستم و خودروی یک انتحاری از یکی از کشورهای عربی را بمب گذاری کردم، تا به یک پایگاه نظامی حمله کند. در واقع، من، به عنوان نیروی فنی، در خدمت القاعده بودم و بمب گذاری خودروها به عهده من بود.

این تروریست افزود: در عملیات دوم، دو خودروی هامر را بمب گذاری کردم که دو انتحاری سعودی از آن ها برای حمله به یک پایگاه نظامی استفاده کردند.

الفهداوی تاکید کرد که برای هر عملیات، 750 هزار دنیار دستمزد دریافت می کرد.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها