محاصره كوههاي سنجار شکسته شد

محاصره كوههاي سنجار شکسته شد
جمعه 28 آذر 1393 - 08:17

العالم - یک مقام امنیتی کردستان عراق اعلام کرد: در عملیات گسترده نیروهای پیشمرگه که با حمایت هوایی صورت گرفت، روز پنجشنبه محاصره کوههای سنجار که چند هفته به طول کشیده بود، شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسرور  بارزانی، رییس شورای امنیت منطقه ای کردستان عراق، از مرکز عملیات نزدیک مرز با سوریه به خبرنگاران گفت: نیروهای پیشمرگه به کوه های سنجار رسیده اند و محاصره این کوهها شکسته شده است.

پس از بیرون راندن داعش از شهر سنجار، کوه های سنجار در برهه اخیر تحت محاصره تروریست های داعش بود و این منطقه شاهد چندین حمله گسترده این گروه تروریستی بوده است.

در ماه های گذشته حمله داعش باعث آوارگی هزاران ایزدی در کوهستان های سنجار شد و بسیاری از کودکان به دلیل نبود آب و غذا جان دادند.

در مرداد ماه امسال پس از عقب نشینی بدون درگیری نیروهای پیشمرگه کُرد از بخش سنجار و ربیعه در غرب استان نینوا، عناصر داعش بر این مناطق سیطره یافتند. 

داعشی ها پس از ورود به سنجار شمار زیادی از ساکنان این مناطق را که به بیشتر "ایزدی" هستند، آواره و بی خانمان و تمامی زیارتگاه های این شهر را ویران کردند. از جمله این اماکن، زیارتگاه حضرت زینب (س) بود.

اما طولی نکشید که نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق سرانجام با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش این کشور، در صدد بازگشت به سنجار برآمده و نبرد با داعش را در این منطقه از سر گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها