داعش نام شهرهای استان کرکوک را تغییر داد

داعش نام شهرهای استان کرکوک را تغییر داد
جمعه 28 آذر 1393 - 10:15

العالم ـ گروهک تروریستی داعش فرمانی مبنی بر تغییر نام شهرهای تحت سلطه خود در استان کرکوک صادر کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، یک منبع امنیتی در استان کرکوک تاکید کرد که داعش فرمان جایگزین کردن نام شهرها با نام افراد مورد نظر خود را صادر کرد. این گروهک تروریستی نام طارق بن زیاد را بر شهرستان الدبس در 40 کیلومتری شمال غرب کرکوک اطلاق کرد و شهرستان داقوق در 35کیلومتری کرکوک را شهرستان مقداد بن الاسود نامید.

این منبع افزود: داعش همچنین نام ابوبکر الصدیق را بر شهرستان طوزخرماتو در 90 کیلومتری جنوب کرکوک، مصعب بن عمیر بر شهرستان الحویجه در 55 کیومتری جنوب غرب کرکوک، انس بن نضر بر منطقه الریاض و عمر بن خطاب بر منطقه زاب در 80 کیلومتری جنوب غرب کرکوک اطلاق کرد. همچنین شهرکرکوک را به رغم آنکه خارج از محدوده سیطره اش است، عبدالله بن ام مکتوم نامید. 

منبع امنیتی مزبور تصریح کرد که داعش، به همه واحدهای خود دستور داده است در تعاملاتی که در مناطق تحت اشغال خود دارند، به استفاده از این نام ها، پایبند باشند.

استان کرکوک در 250 کیلومتری شمال بغداد از مناطق درگیری به شمار می آید و تقریبا شاهد خشونتهای مداوم علیه دستگاه های امنیتی و غیرنظامیان در تمام استان است. این استان در پی تحولات اخیر در موصل و صلاح الدین، اکنون تحت سیطره نیروهای پلیس عراق و پیشمرگه کرد است به استثنای شهرستان الحویجه که عناصر تروریستی داعش در آن حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها