اثبات بیگناهی کودک اعدامی پس از 70سال در آمریکا

اثبات بیگناهی کودک اعدامی پس از 70سال در آمریکا
جمعه 28 آذر 1393 - 11:48

العالم - دستگاه قضایی آمریکا که اخیرا با رسوایی تبرئه یک پلیس قاتل خشم مردم را برانگیخت ، اکنون با پدیده تبرئه یک کودک چهارده ساله پس از 70 سال از اعدام او مواجه شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندت، این حکم پس از 70 سال از اعدام "جورج ستنی" کودک آمریکایی صادر شده است. جورج ستنی، کم سن ترین فردی است که درتاریخ قضایی آمریکا محکوم به اعدام شده است.

جورج ستنی در زمان اعدام در سال 1944، 14 ساله بود که به اتهام قتل دو کودک در ایالت کارولینای جنوبی به اعدام محکوم شد.

وی به علت ترس و وحشت از تهدید پلیس، پس از جلوگیری از ارتباط با اعضای خانواده و وکیلش به قتل ها اعتراف کرد. "ایمی رافنیز" خواهر متهم، خواستار گشوده شدن این پرونده پس از 70 سال از اعدام برادرش برای تبرئه وی شد.

دادگاهی که حکم به بی گناهی ستنی را صادر کرده، به ظلم چند برابرعلیه این کودک به علت نژادپرستی حاکم در جامعه آن زمان آمریکا اعتراف کرده است.

این دادگاه فاش کرده که حکم اعدام علیه ستنی در کمتر از سه ساعت صادر و در کمتر از سه ماه اجرا شده در حالی که این کودک از هرگونه ارتباطی با افراد خانواده یا وکلیش محروم بوده است.

ستنی به دلیل آنکه آخرین فردی بود که این دو کودک سفید پوست را پیش از کشف اجسادشان در یکی از محل های دفن زباله دیده بود، متهم شد. این دو کودک مورد ضرب و جرح و شکنجه شدید قرار گرفته بودند.

دادگاه در آن زمان بدون کالبدشکافی یا شنیدن اظهارات شاهدان قضیه حکم به اعدام این کودک داد.

براساس اسناد فاش شده، ستنی در زمان اعدام آنقدر کوچک و ضعیف بود که تاب نشستن بر صندلی الکترونیکی را نداشت و آنها مجبور شدند با تسمه این کودک را به صندلی ببندند.

خواهر ستنی، خواستار گشوده شدن این پرونده پس از 70 سال از اعدام برادرش برای تبرئه وی شد تا قباحت و زشتی نهاد قضایی آمریکا در عصر نژادپرستی و تمایز میان سفید و سیاه در این کشور بیشتر آشکار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها