نبیل رجب:زندانهای بحرین به اردوگاه نازیها شبیه است

نبیل رجب:زندانهای بحرین به اردوگاه نازیها شبیه است
جمعه 28 آذر 1393 - 13:23

العالم ـ مرکز حقوق بشر بحرین با محکوم کردن اوضاع نابسامان بازداشت شدگان بحرینی از لحاظ حقوقی، انسانی و بهداشتی، تاکید کرد که زندان های بحرین به اردوگاه های نازی ها شبیه است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین، شرایط زندانیان بحرینی را شبیه به اردوگاه های نازی ها دانست و با اشاره به شیوع بیماریهای پوستی و ابتلا به بیماری گال، تاکید کرد که ایجاد چنین شرایطی شیوه جدید برای شکنجه است.

وی افزود: دبیرخانه شکایات بخشی از وزارت کشور است از این رو توصیه های آن به وزارت کشور بویژه در مورد مساله تعداد بسیار زیاد زندانیان در مقایسه با ظرفیت زندان ها، فقط جوهری بر روی کاغذ باقی می ماند.

سازمان حقوق بشر اروپایی ـ بحرینی از وزارت کشور بحرین خواست تا هر کسی که از مقام امنیتی خود برای بدرفتاری با زندانیان سوء استفاده کند، مورد بازخواست قرار دهد از جمله عناصر پلیس که اکبر علی یکی از بازداشت شدگان را در داخل زندان مرکزی "جو" کتک زدند.

حسین جواد، دبیر کل سازمان حقوق بشر اروپایی ـ بحرینی، گفت: پس از گذشت چندین هفته از مرگ یکی از زندانیان به سبب شکنجه در ساختمان زندان "جو" اکنون نیز اکبر علی یکی دیگر از بازداشت شدگان به دست عناصر پلیس کتک خورد.

وی در صفحه خود در شبکه ارتباط اجتماعی توییتر نوشت: آیا شکنجه و کتک و بدرفتاری در داخل زندان های بحرینی اقدامی شخصی از سوی عناصر پلیس است یا سیاستی سازمان یافته از سوی مقامات امنیتی علیه زندانیان و بازداشت شدگان است؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها