ارتش سوریه،68خانوادۀ شهر دوما را نجات داد

ارتش سوریه،68خانوادۀ شهر دوما را نجات داد
جمعه 28 آذر 1393 - 15:17

العالم - ارتش سوریه، برای نجات مردم گرسنه و تحت محاصره در شهر دوما، گذرگاهی امن در عمق الغوطه الشرقیه ایجاد کرد و ده ها خانواده را نجات داد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، با شدت گرفتن درگیری ها در الغوطه الشرقیه و حومه دوما در ریف دمشق، عناصر مسلح تروریست که در تنگنا قرار گرفته اند، سیاست اعمال فشار بر مردم این منطقه را در پیش گرفتند بی آن که توجهی به گرسنگی مردم این منطقه داشته باشند. ارتش سوریه، برای نجات این افراد، گذرگاهی امن برای آن ها ایجاد کرد تا 68 خانواده از غیرنظامیان شهر دوما و مناطق سبقا وحوش الظواهره، به این ترتیب، از آن شرایط نجات یافتند.

ارتش سوریه، این خانواده ها را به مجموعه آموزشی واقع در قدسیا منتقل کرد تا در این مرکز، علاوه بر رسیدگی به وضعیتشان، آموزش های لازم به آن ها داده شود تا هشیار باشند.

شیخ "عدنان الافیونی" مفتی ریف دمشق روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری شبکه العالم اظهار داشت: آشتی ملی، نه تنها ضرورتی ایمانی، بلکه نیازی ملی است، زیرا خداوند ما را به آشتی فرمان داده و فرموده است که میان برادرانتان آشتی برقرار کنید و همچنین فرموده است که صلح، بهتر است.

"رانیا الشیخ عمر" عضو تیم داوطلبِ فعال در مرکز آموزشی نیز به شبکه العالم گفت: با خانواده هایی که در این مرکز اسکان داده شدند، همدردی کردیم و تلاش کردیم به آن ها که از نظر روحی آسیب دیده بودند کمک کنیم و تا حد امکان آن ها را به شرایط عادی برگردانیم. علاوه بر این، مواد غذایی و لباس و دارو در اختیار آن ها قرار دادیم و پزشکی برای رسیدگی به بیماران در خدمت آن ها گماردیم.

بر پایه این گزارش، خانواده هایی که به یاری ارتش سوریه از محاصره عناصر مسلح تروریست جان به سلامت برده اند، الغوطه الشرقیه را "جهنم" خواندند و تاکید کردند که عناصر مسلح "زهران علوش" آن ها را گرسنه نگه می داشتند.

کودکانِ نجات یافته از این مهلکه، چهره هایی خسته و دردمند دارند و زنان و پیران نیز نشانه های آشکاری از لاغری و گرسنگی را در چهره دارند. دولت سوریه، برای کاهش درد و رنج آن ها، تمام نیازهای آنان اعم از خوراک و پوشاک را تامین کرد.

یکی از نجات یافتگان از این مهلکه، درباره شیوۀ رفتار گروه های تکفیری با آن ها گفت: بازداشت های پراکنده و بی دلیل و حبس شهروندان در زندان های سری، شکنجه و سربریدن افراد در ملأ عام و در مقابل مساجد، کار ما را به جایی رسانده بود که ترجیح می دادیم از شهرمان خارج شویم.

یکی دیگر از نجات یافتگان گفت: مانند کسی که از جهنم نجات می یابد، از شهرمان خارج شدیم و وقتی خود را در وطن و در میان عزیزانمان دیدیم، گویی وارد بهشت شده ایم.

منابع محلی، نبود امنیت و آسایش در مناطق تحت سلطه عناصر مسلح و فراهم بودن امکانات در مناطق تحت سلطه دولت سوریه را از مشوق های اصلی دانستند که مردم الغوطه الشرقیه را به ترک این منطقه واداشت.

18-22:32

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها