دلیل نگرانی ائتلاف دولت قانون از کنفرانس اربیل

دلیل نگرانی ائتلاف دولت قانون از کنفرانس اربیل
جمعه 28 آذر 1393 - 18:11

ائتلاف دولت قانون عراق از حضور افراد تحت تعقیب در کنفرانس اربیل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف دولت قانون عراق روز جمعه نگرانی خود را از بیانیه پایانی کنفرانسی که تحت عنوان "مبارزه با تروریسم و افراط گری گروه های شبه نظامی" اعلام و دعوت از افراد تحت تعقیب برای شرکت در این کنفرانس را محکوم کرد.
سومریه نیوز به نقل از خالد الاسدی سخنگوی ائتلاف دولت قانون گزارش داد: ائتلاف دولت قانون همزمان با تأکید بر لزوم مبارزه همگانی با گروه های تروریستی خصوصاً داعش و اعلام حمایت خود از تلاش دولت ، ارتش و نیروهای مردمی برای سرکوب این گروه ها ، نگرانی خود را از بیانیه پایانی کنفرانس اربیل که با حضور تعدادی از فتنه گران برگزار شد ، اعلام می کند .
الاسدی افزود : برخی از حضار کنفرانس اربیل از نیروهای مردمی و ارتش عراق که برای حفافظت از کشور و ملت می جنگند ، به علت مبارزه با تروریست ها انتقاد کردند که این امر جای تأسف دارد .
الاسدی خاطرنشان کرد:   برگزاری کنفرانس اربیل و هر کنفرانس مشابه دیگر ، مغایر با قانون اساسی است زیرا اظهاراتی که در کنفرانس اربیل بیان شد ، تفرقه افکنانه و تحریک آمیز بود . 
الاسدی با ابراز نگرانی از دعوت افراد تحت تعقیب دستگاه قضائی عراق به کنفرانس اربیل گفت: ائتلاف دولت قانون با مسلح کردن هر گروهی خارج از کنترل و نظارت دولت مخالف است و اعلام می کند که اسلحه باید در دست نیروهایِ تحت امر و نظر دولت باشد .
کنفرانس مبارزه با تروریسم و افراط گری گروه های شبه نظامی به ریاست اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری عراق دیروز پنجشنبه در شهر اربیل منطقه کردستان این کشور برگزار شد .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها