مداخله آمریکا و انگلیس در عراق از طریق اربیل

مداخله آمریکا و انگلیس در عراق از طریق اربیل
جمعه 28 آذر 1393 - 22:29

جنبش اهل حق عراق درباره توطئه آمریکا و انگلیس برای دخالت در عراق از طریق برگزاری کنفرانس اربیل هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش اهل حق عراق کنفرانس اربیل را توطئه آمریکایی - انگلیس دانست و اعلام کرد که این کنفرانس با هدف زمینه سازی برای مداخله در امور عراق برگزار شد.
شبکه عراقی سومریه نیوز روز جمعه به نقل از "نعیم العبودی" سخنگوی دفتر سیاسی جنبش اهل حق عراق گزارش داد: همگان می دانند که منطقه کردستان عراق پس از سقوط شهر موصل برخی مناطق سنی نشین را به کنترل خود درآورد و از عقب نشینی از این مناطق امتناع می کند و آن را متعلق به خود می داند در حالی که این مناطق سُنی نشین هستند.   
العبودی آمریکا و انگلیس را به دست داشتن در برگزاری کنفرانس اربیل متهم کرد و گفت : کنفرانس اربیل زمینه سازی برای مداخله در امور عراق است .
سخنگوی جنبش اهل حق اعلام کرد : اگر برگزارکنندگان کنفرانس حُسن نیت داشتند و واقعاً به فکر حمایت عراق از خطرات داعش تکفیری بودند ، پس چرا این کنفرانس را در بغداد برگزار نکردند. 
العبودی گفت : چرا عده ای خاص به کنفرانس اربیل دعوت شدند و برخی از حضار که خود را نمایندگان اهل تسنن معرفی کردند ، مبارزه با داعش و آزادسازی مناطق اشغالی را مشروط به تحقق مطالبات سیاسی خود کردند .
العبودی خاطرنشان کرد: این افراد باید بدانند که خطر داعش اهل تسنن و مناطق سنی نشین را پیش از دیگران و دیگر مناطق تهدید می کند و دفاع از عراق مستلزم برگزاری چنین کنفرانس های منفعت طلبانه در این زمان حساس نیست.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها