تسلیم شدن 20 داعشی در غرب موصل

تسلیم شدن 20 داعشی در غرب موصل
جمعه 28 آذر 1393 - 22:33

یکی از سران ائتلاف کردستان در پارلمان عراق از تسلیم شدن حدود 20 تن از عناصر داعش در ارتفاعات شنگال در غرب موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محما خلیل" روز جمعه گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 20 تروریست عضو تشکیلات تروریستی داعش، تسلیم نیروهای پیشمرگه در ارتفاعات شنگال در غرب موصل شدند.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از محما خلیل که یکی از فرماندهان میدانی در ارتفاعات شنگال است، خاطرنشان کرد: در میان عناصر مذکور، اتباع سایر کشورها اعم از عربی و غیر عربی به چشم می خورد.
وی افزود: به دنبال کنترل کامل نیروهای پیشمرگه بر منطقه زمار و رسیدن نیروهای مذکور به کوههای شنگال، تروریست های داعش، روحیه خودشان را از دست داده اند.
یادآور می شود مسرور بارزانی، مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق روز پنج شنبه از رسیدن نیروهای پیشمرگه به ارتفاعات شنگال، پس از کنترل کامل آنها بر محور زمار خبر داده بود.
از سوی دیگر، "داود شیخ جندی" مسؤول روابط عمومی نیروهای دفاع کوه شنگال روز پنج شنبه از آزادی این منطقه و چند مجتمع ساختمانی تابع شهر شنگال در غرب موصل از کنترل تروریست های داعش خبر داد و گفت: هواپیماهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی امریکا، حملات سنگینی به مواضع تروریست های داعش انجام داده است که در نتیجه آن عناصر این گروهک مجبور به فرار به سوی مرز سوریه شدند.
نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، توانستند بخش های گسترده ای از مناطق نزدیک به منطقه کردستان این کشور و در اطراف موصل را از عناصر تروریستی داعش بازپس بگیرند.
البته مناطق دیگری از استان موصل همچنان در اشغال این گروهک تروریستی قرار دارد.
تشکیلات تروریستی داعش از دهم ژوئن سال جاری، بخش های گسترده ای از استان های موصل، کرکوک، صلاح الدین، دیالی و کل استان الانبار عراق را به اشغال خود درآورد، که عملیات نیروهای نظامی عراق و منطقه کردستان با هدف پاکسازی این مناطق از لوث تروریست ها همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها