نظرسنجی از يمنی‌ها درباره كميته‌های مردمی

شنبه 29 آذر 1393 - 12:42

نتايج نظرسنجی نشان مي دهد كه اكثريت مردم يمن تداوم حضور كميته هاي مردمي براي تضمين حفظ امنيت و سلامت اجتماعي در شهرهاي اين كشور را تاييد مي كنند.

خبرنگار شبكه خبري العالم روز شنبه گزارش داد، درحالي كه برخي جريان ها در داخل و خارج از يمن در تلاش براي خدشه وارد كردن به نقش مهم كميته هاي مردمي در حفظ امنيت و ثبات در مناطق تحت كنترل خود - بعد از بيرون راندن شبكه القاعده از آن- هستند، مردم يمن خرسندي گسترده خود را از برخورد مثبت نيروهاي اين كميته ها با شهروندان ابراز مي دارند.
يك شهروند يمني به شبكه خبري العالم گفت: جنبش انصار الله با شهروندان با محبت تعامل مي كند؛ و آنها در تلاش براي خدمت رساني به شهروندان و ميهن هستند و درمقابل آن چيزي طلب نمي كنند بلكه در واقع آنها در راه خدا اين خدمات را ارايه مي كنند.
مردم منطقه الجراف و منطقه الامجاد در شمال شهر صنعا پايتخت يمن نيز به نوبه خود شايعات عليه جنبش انصار الله يمن مبني بر برخورد نامناسب اعضاي اين جنبش با شهروندان را محكوم كرده و از حضور كميته هاي مردمي در محل هاي خود قدردانی و بر پيوستن فرزندان خود به اين كميته ها تاكيد كردند.
يك شهروند يمني ديگر نيز به شبكه خبري العالم گفت: اين اتهامات بي اساس و نادرست است؛ و هيچ گونه برخورد نامناسب يا شديدي وجود ندارد و همه خانواده ها به خانه هاي خود بازگشته اند.
باوجود تلاش هاي مداوم برخي جريان ها براي ايجاد هرج و مرج به اسم كميته هاي مردمي، اين تلاش ها در برابر آگاهي و هوشياري كميته هاي مردمي و شهروندان يمني شكست خورده است.
يكي از شهروندان يمني در گفت وگو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد: با وجود شرايط دشوار موجود، ما در خانه هاي خود و در کنار اعضاي خانواده احساس امنيت و آرامش مي كنيم.
درحالي كه نگاه مردم يمن معطوف به اقداماتي است كه دولت جديد بعد از كسب راي اعتماد پارلمان براي آنها انجام خواهد داد؛ كميته هاي مردمي همچنان به خاطر تلاشهایشان برای حفظ امنيت مناطق و تاسيسات عمومي از احترام در جامعه برخوردار هستند.
tt-19-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها