نماینده انگلیسی:

بحرینی‌ها با سلاح انگلیسی سرکوب می‌شوند

بحرینی‌ها با سلاح انگلیسی سرکوب می‌شوند
شنبه 29 آذر 1393 - 15:21

نماینده مجلس عوام انگلیس از فضای خفقان در بحرین و حمایت کشورش از سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه انتقاد کرد و گفت معترضان بحرینی با سلاح های انگلیسی سرکوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جرمی کوربن" نماینده مجلس عوام انگلیس با اشاره به وخامت وضعیت حقوق بشر در بحرین، از حمایت های دولت کشورش از رژیم حاکم بحرین در سرکوب معترضان که خواهان دمکراسی هستند انتقاد کرد.
وی گفت: دولت انگلیس در تلاش خود برای ایجاد پایگاه نظامی در کشوری که به طور سازمان یافته حقوق بشر را نقض می کند دچار اشتباه است و علاوه بر آن به رژیم حاکم این کشور که نقض حقوق بشر در آن معروف و مشخص است سلاح می فروشد.
شبکه اللولوه به نقل از وی اعلام کرد: امیدواریم که در سال جدید دولت در تصمیمش برای ساخت پایگاه نظامی در بحرین و موضوع فروش سلاح به آن تجدید نظر کند. شکی نیست که انگلیس فروشنده اصلی تسلیحات نظامی به بحرین است که در سرکوب تظاهرکنندگان به کار گرفته می شود.
کوربن از سخنان سفیر انگلیس در بحرین که مدعی شده بود وضع حقوق بشر در بحرین بهبود یافته است اظهار شگفتی کرد و گفت: این سخنان دور از واقعیت است.
وی افزود: کسی که درباره وخیم شدن وضع حقوق بشر شک و تردید دارد به مقاله روزنامه گاردین در تاریخ 20 اکتبر گذشته مراجعه کند که در آن مریم الخواجه چگونه از زندانی شدن خانواده اش در بحرین سخن گفته است. آنها به این علت به زندان افتادند که به نبود فضای دمکراسی در بحرین اعتراض کردند. تبعیض نژاد سازمان یافته علیه مخالفان در بحرین ادامه دارد. افزون بر این، دخالت های عربستان سعودی نیز در بحرین همچنان وجود دارد.
این نماینده پارلمان انگلیس افزود: آن طور که مریم الخواجه در مقاله خود اشاره کرده است آمریکا و انگلیس می توانستند در بهبودی وضع حقوق بشر در بحرین سهیم باشند، اما آنها بر خلاف چنین انتظاری عمل کردند و برای حفظ منافع خود در منطقه تلاش کردند.

پربیننده ترین خبرها