داعش از سنجار بیرون رانده شد

داعش از سنجار بیرون رانده شد
شنبه 29 آذر 1393 - 17:46

العالم - نیروهای پیشمرگه ده ها تن از عناصر تروریست داعش را به هلاکت رسانده، وارد شهر سنجار در غرب موصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، یک منبع محلی در استان نینوا گفت: نیروهای پیشمرگه، عصر امروز پس از درگیری های شدید با عناصر سازمان تروریستی داعش، ده ها تن از آنان را به هلاکت رساندند و سرانجام موفق شدند وارد شهر سنجار شوند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به پایگاه خبری شبکه "السومریه" خبر داد که نیروهای پیشمرگه، عزم خود را جزم کرده اند تا عناصر تروریستِ داعش را از همه مناطق تحت اشغال خود بیرون برانند.

نیروهای پیشمرگه همچنین، امروز شنبه مناطق مرزی عراق با سوریه را از سمت دو شهر سنجار و ربیعه در غرب موصل، از چنگ داعش آزاد کردند.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، پیروزی های اخیر نیروهای پیشمرگه در "زمار" و "سنجار" در استان نینوا را به "مسعود بارزانی" رییس کردستان عراق تبریک گفت و بر حمایت دولت فدرال عراق از منطقه کردستان و نیروهای پیشمرگه تاکید کرد.

سنجار شهری در استان نینوای عراق است که بیشتر مردم آن کردهای ایزدی‌مذهب تشکیل می‌دهند. درصبح روز ۳ آگوست 2014 نیروهای داعش به شهر سنجار حمله کردند و توانستند در مدت زمان اندکی کل شهر را به تسخیر کنند. به گفته سازمان ملل متحد، هزاران نفر از پناهندگان از شهر اخراج شدند و در مکان‌های فاقد امکانات اولیه پناه گرفتند.

نیروهای تروریستی داعش هنگام اشغال سنجار به کشتار وسیع مردم بیدفاع و بیگناه از جمله صدها زن و کودک دست زدند و افزون بر 50 هزار نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق مرداد ماه امسال به دنبال سقوط سنجار مقام های حزبی و نظامی مسئول برقراری امنیت این منطقه را به دلیل کنترل داعش بر این منطقه اخراج کرد.

وی تاکید کرد آنچه که در سنجار روی داد باعث دردمندی همه ما شد. این مسئولان نباید از سنجار عقب نشینی می‌کردند و باید همان طور که به من وعده داده بودند، جان خود را برای دفاع از این منطقه فدا می‌کردند. باید دوش به دوش پیشمرگ‌های قهرمان که در سنجار ماندند و تا آخرین لحظه از آن دفاع کردند، می‌ایستادند.

پربیننده ترین خبرها