دستور پوتین برای بهسازی سازمان اطلاعات روسیه

دستور پوتین برای بهسازی سازمان اطلاعات روسیه
شنبه 29 آذر 1393 - 21:56

العالم - رئیس جمهوری روسیه، به منظور مقابله با چالش ها و تهدیدهای جدید، دستور بهسازی دستگاه ها و سازوکارهای اطلاعاتی کشور را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" در دیدار با کارمندان سابق و فعلی سازمان اطلاعات روسیه، با اشاره به چالش ها و تهدیدهای جدید و بروز عوامل تازه ای که ثبات این کشور را تهدید می کند، دستور داد توانمندی های  دستگاه های اطلاعاتی بهسازی و تقویت شود.

وی تاکید کرد: وظایف اصلی ماموران مخفی روسیه، مبارزه با تررویسم جهانی و هرگونه تلاش از سوی دستگاه های اطلاعاتی بیگانه، برای ضربه زدن به روسیه و منافع اقتصادی و سیاسی آن است.

پوتین، روز گذشته نیز خطاب به ژنرال ها و افسران وزارت دفاع روسیه گفته بود که کشورش با تهدیدهای مختلف از سوی طرف های متعدد روبروست.

وی تصریح کرد: ما در تلاش برای دفاع از منافع ملی خود، غالبا با واکنش های نامناسبی روبرو می شویم.

رئیس جمهوری روسیه، خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت روزافزون نیروهای ناتو در شرق اوکراین و مناطق نزدیک مرزهای روسیه، تفکر نظامی روسیه همچنان صرفا دفاعی است و روسیه، همواره با صلابت از امنیت خود دفاع خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که تحریم های جدید آمریکا و کانادا علیه روسیه، مانع حل و فصل منازعات اوکراین می شود و از واشنگتن و اوتاوا خواست که به عواقب اقدامات خود بیندیشند.

اتحادیه اروپا و آمریکا با تحمیل تحریم های اقتصادی گسترده ضد مسکو، علاوه بر تحریم برخی شرکت های روسی، صدور ویزا برای سفر به این کشور را ممنوع کرده اند.

این تحریم ها، واکنشی مداخله جویانه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به ایفای نقش مسکو در منازعات شرق اوکراین و پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس گذشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها