هشدار درباره توطئه ایجاد اختلاف میان سنی و شیعه درعراق

هشدار درباره توطئه ایجاد اختلاف میان سنی و شیعه درعراق
يکشنبه 30 آذر 1393 - 13:43

العالم - یک مقام ارشد عراقی با هشدار در باره توطئه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی از نفوذ عوامل داعش به استان الانبار پیش از آغاز اعتراضات در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، " قاسم الفهداوی " وزیر برق عراق و دبیرکل ائتلاف وفاداری به الانبار افزود: برخی از خواسته های معترضان استان الانبار به نفع داعش تمام شد و برخی از افرادی که در میان معترضان سخنرانی کرده بودند، خائن به کشور و ملت عراق هستند.

وی بیان کرد: برخی از خواسته های معترضان استان الانبار به نفع داعش تمام شد و برخی از افرادی که در میان معترضان سخنرانی کرده بودند، خائن به کشور و ملت عراق هستند.

الفهداوی خاطرنشان کرد: توطئه ای برای اختلاف افکنی بین ساکنان شیعه و سنی استان الانبار برای تأمین منافع طرف های خارجی درجریان است.

وی گفت: طرف های خارجی برای دست یابی به اهداف خود می خواهند شیعیان و سنی های استان الانبار به جان هم بیفتند.  

دبیر کل ائتلاف وفاداری به الانبار در غرب عراق افزود: داعش پیش از آغاز اعتراضات استان الانبار به این استان نفوذ کرده بود و در آن زمان گهگاه به فعالیت خرابکارانه می پرداخت و برخی از درخواست های معترضان نیز که به نفع داعش بود، اجرا شد.  

وی گفت: برخی از افرادی که در میان معترضان الانبار سخنرانی کردند، خائن هستند و با سوء استفاده از سادگی برخی از مردم منطقه آنها را وادار به تظاهرات و تحصن می کردند.

الفهداوی خاطرنشان کرد: معترضان الانبار به دولت وقت درباره بازداشت زنان اعتراض کردند در حالی که فقط 31 زن در استان الانبار بازداشت شده بودند ولی هم اکنون نیم میلیون زن آواره در عراق وجود دارد وهیچ کسی درباره آنان سخن نمی گوید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها