نیروهای عراقی در دو کیلومتری الکرمه +فیلم

يکشنبه 30 آذر 1393 - 14:02

العالم - خبرنگار شبكه خبري العالم گزارش کرد كه نيروهاي عراقي به سمت محل هاي تمركز و استقرار گروه تروريستي داعش در الرمادي و صلاح الدين درحال پيشروي هستند.

كامل الكناني خبرنگار شبكه خبري العالم در عراق افزود: نيروهاي امنيتي جلوي حمله گسترده عناصر داعش به الرمادي را گرفته و محاصره داعش در الكرمه را در هم شكسته و توانستند حلقه محاصره در اطراف شهر فلوجه را تشديد كنند.

وي تصريح كرد: يكصد نفر از عناصر داعش در استان الانبار و دهها نفر ديگر از آنها در منطقه سنجار به هلاكت رسيدند.

الكناني با اشاره به خنثي سازي حمله گسترده داعش از چهار محور در منطقه الرمادي و كشته و زخمي شدن دهها نفر از عناصر اين گروه افزود: پيشروي در تقاطع الكرمه و اطراف شهر فلوجه درجريان است و تنها دو كيلومتر تا الكرمه باقي مانده است و احتمال شکستن حلقه محاصره داعش بر اين منطقه وجود دارد.

خبرنگار العالم گفت: در محور صلاح الدين نيز پيشروي زيادي در منطقه جنوب تكريت صورت گرفته و تعداد زيادي از روستاهاي منطقه آزاد شدند و اخباري درخصوص فرار داعش به منطقه الشرقاط وجود دارد كه مقر عملياتي این گروه تروریستی به شمار مي رود.

وي تصريح كرد: موضوع آزادسازي تكريت نيز بعد از تكميل حلقه امنيتي در اين منطقه در جدول كاري عمليات ارتش قرار دارد.

خبرنگار شبكه خبري العالم همچنين گفت: نيروهاي پيشمرگه كُرد همراه با نيروهاي ارتش عراق پيروزي بزرگي را در شمال اين كشور رقم زده و منطقه سنجار را بعد از شكستن محاصره، آزاد كردند. آنها همچنين ناحیه سندوني تا جاده هاي مرزي و منطقه مرزي در محور بيعه را آزاد كردند و اين امر به معناي قطع مهمترين محور از محورهاي تحركات داعش است.

الكناني افزود: هم اكنون تحركات داعش بين مرزهاي عراق و سوريه فقط از جاده تلعفر صورت مي گيرد و نيروهاي پيشمرگه كُرد وعده داده اند كه به تلعفر حمله كنند و اين امر نيز به معناي قطع ارتباط كامل بين بخش هاي تحت كنترل داعش در سوريه و عراق است.

وي از كشته شدن دهها داعشي در سنجار و بيش از يكصد داعشي در الانبار همراه با هلاكت تعدادي از سركردگان اين گروه در جريان عمليات نظامی ارتش در عراق خبر داد.
MKH-20-22:45

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها