رقابت نامزدهای ریاست جمهوری درانتخابات تونس

رقابت نامزدهای ریاست جمهوری درانتخابات تونس
يکشنبه 30 آذر 1393 - 14:45

العالم - رقابت رئیس جمهوری فعلی تونس و یکی از همراهان زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز مردم را به پای صندوق های رای گیری کشاند.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم ، محمد المنصف المرزوقی رئیس جمهوری تونس که دوره فعالیتش پایان یافته است و الباجی قائد السبسی رئیس حزب "نداء تونس" در دور دوم انتخابات با همدیگر رقابت می کنند.

بیش از 5 میلیون حائز شرایط به مشارکت در دور دوم انتخابات فراخوانده شده اند .

درهای حدود 11 هزار مراکز رأی گیری در 27 حوزه انتخابیه تا ساعت 18 امروز یکشنبه به وقت محلی تونس بازخواهد بود. 

کمیته عالی مستقل انتخابات تا روز 24 دسامبر 2014 ( چهارشنبه سوم دیماه ) باید نام پیروز انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس روز 23 نوامبر 2014 برگزار شد .

الباجی قائد السبسی که در دوران زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری تونس رئیس پارلمان بود ، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری حدود 39 درصد آراء و محمد المنصف المرزوقی حدود 33 درصد آراء را به دست آورد.

"شفیق صرصار " رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که اتباع تونسی مقیم خارج نیز برای سومین روز پیاپی در دور دوم انتخابات مشارکت می کنند ولی مشارکت آنها در مقایسه با دور اول ضعیف است .

رئیس جمهوری تونس اختیارات محدودی در امور دفاعی و خارجی دارد و پارلمان که حزب نداء تونس اکثر کرسی های آن را به دست آورده است ، نقش اساسی را در انتخاب نخست وزیری ایفاء می کند .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها