گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه درجوبر+فیلم

يکشنبه 30 آذر 1393 - 15:02

العالم - خبرنگار شبكه العالم گزارش کرد كه ارتش سوريه بر شدت عمليات خود در منطقه جوبر در ريف دمشق پايتخت اين كشور علیه گروههای تروریستی افزوده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار العالم در سوريه، درگيري هاي شديدي بين ارتش سوريه و گروه هاي مسلح در محله جوبر در شرق شهر دمشق روي داد. برخي منابع ويژه نظامي گفتند: همزمان با فروپاشي صفوف عناصر مسلح، ارتش به پيشروي هايي دست یافته است.

خبرنگار العالم افزود: هدف ارتش از این عمليات كنترل كامل بر منطقه و بيرون راندن عناصر مسلح است.

سليم حربا كارشناس نظامي سوري به شبكه العالم گفت: ارتش در عرصه ميداني بر بيش از 85 تا 95 درصد منطقه جوبر كنترل دارد و نواحي باقي مانده نيز همچنان زير آتش است.

ارتش از آتش شديد و بي سابقه اي در ساعت هاي گذشته استفاده كرد كه صداي آن در سراسر شهر دمشق به گوش مي رسيد. همزمان يگان هاي زميني وارد نبردهاي شديدي با عناصر مسلح شده اند كه در دو محور شرقي الملامس در ناحيه زملكا و محور شمالي در اطراف كارخانه كراش حد فاصل اين منطقه و محله القابون متمركز است.

نيروهاي ارتش سوريه در اين منطقه پيشروي كرده و همه ساختمانهای جديد و تونل ها و خندق ها را به كنترل خود درآورده اند. عناصر تروريست از اين تونل و خندق ها براي نقل و انتقال و جابجايي تجهيزات استفاده مي كردند.

منطقه جوبر خط دفاعي و هجومي اصلي عناصر مسلح به شهر دمشق به شمار مي رود كه ارتش كنترل آن را بدست گرفت و اين امر ضربه اي مهلك به گروه هاي تروريستي وارد کرد و راه را پيش روي ارتش براي پيشروي به سمت شهرك هاي ديگر درعمق منطقه غوطه شرقي بازخواهد كرد.

درعمق منطقه غوطه شرقي نيز واحدهاي توپخانه محل تحرك و جابجايي عناصر مسلح در ناحيه زملكا و كشتزارهاي آن و ناحيه بالا را هدف قرار دادند. ارتش همچنين به مقابله با پيشروي نافرجام عناصر مسلح در باغ هاي شهرك زبدين اقدام كرد. اين درحالي است كه درگيري هاي شديدي در وروديهاي شهرك مرج السلطان و اطراف النشابيه و منطقه ميدعا در جريان است.

درهمين حال، اهالي منطقه غوطه شرقي با برگزاري تظاهرات که تانواحی زملکا ، حموریه و کفربطنا ادامه یافت ، خواستار خروج عناصر مسلح از منطقه خود شدند كه مواد غذایی را احتکار و به اهالي گرسنگی می‌دهند.

MKH-20-22:57

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها