کویت یک سال دیگر به عراق مهلت داد

کویت یک سال دیگر به عراق مهلت داد
يکشنبه 30 آذر 1393 - 16:55

نخست وزیر عراق که در کویت به سر می برد، از تعیین تکلیف اغلب پرونده‌های مورد اختلاف دو کشور خبر داد وبرای بازپرداخت غرامت های حمله صدام به کویت، یک سال دیگر مهلت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه ای که امروز یکشنبه از سوی دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق صادر شد، آمده است: نخست وزیر امروز در دیدار با رئیس "مجلس امت" کویت، راه های تقویت مناسبات دوجانبه و اوضاع سیاسی امنیتی منطقه و تهدیدات گروه های تروریستی از جمله داعش را مورد بررسی قرار داد.

پیش از این کویت با درخواست عراق مبنی بر تمدید یکسالۀ مهلت بازپرداخت غرامت های عراق به کویت به مبلغ 4.6 میلیارد دلار که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده، موافقت کرده بود.

لیا کرافت مسئول حقوقی کمیته غرامت های سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد، این کمیته با به تعویق افتادن برداشت 5 درصد از درآمد فروش نفت عراق و واریز آن به صندوق غرامت ها تا ابتدای سال 2016 میلادی موافقت کرده است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل تاکنون در مورد میزان و چگونگی پرداخت غرامت های حمله رژیم صدام به جمهوری اسلامی ایران که جنگی 8 ساله با ابعادی بسیار گسترده تر از حمله به کویت را در پی داشت، تصمیم مشخصی اتخاذ نکرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها