داعش، "کودتاچیان افراطی" را بازداشت کرد

دوشنبه 1 دی 1393 - 18:49

العالم ـ گروهک تروریستی داعش از بازداشت برخی غلاة (غلو کنندگان) در میان عناصر خود که برای کودتا برنامه‌ریزی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک تروریستی داعش با انتشار یک فایل تصویری اعلام کرد که یک گروهک متشکل از چهار نفر از عناصر خود را که به زبان ترکی سخن می گویند و برای کودتا علیه داعش و ایجاد ناامنی در مناطق تحت سیطره این گروهک برنامه ریزی می کردند، بازداشت کرده است.

بر طبق آنچه در این فایل تصویری منتشر شده، به نظر رسد که این افراد دارای افکار دینی بسیار افراطی تر از گروهک تندروی داعش هستند.

به نوشته "رأی الیوم" یکی از عناصر داعش در این نوار تصویری که روز دوشنبه در پایگاه های مربوط به اخبار جهادی ها منتشر شده گفت: اعضای این گروهک برنامه ریزی کرده بودند که علیه دستگاه "خلافت" دست به سلاح ببرند.

وی افزود: "آنها می خواستند با ایجاد ناامنی در داخل "دولت اسلامی" زمینه ضربه زدن به آن توسط صلیبی ها و ارتش آزاد و نظام سوریه فراهم شود. اما اقدامات امنیتی دولت اسلامی مانع آنها شد".

در این فیلم که با نام "دستگیری گروهکی از غُلاة که برای طغیان علیه دستگاه خلافت برنامه ریزی کرده بودند" منتشر شده است، صدای افرادی به گوش می رسد که با زبان ترکی با لهجه ای نزدیک به آذری صحبت می کنند و به نظر رسد ضبط صدا بدون اطلاع آنها صورت گرفته است. آنها اعلام می کنند که قصد دارند علیه دولت اسلامی که مناطق وسیعی از سوریه و عراق را به کنترل دراورده است، دست به سلاح ببرند.

این افراد در بخش دیگری از این فیلم که بعدا به عنوان اعترافات آنها در نظر گرفته شد، اعلام کردند که قصد داشتند با گروهک دولت اسلامی به عنوان یک گروه کافر وارد جنگ شوند زیرا داعش ملت سوریه و عراق را تکفیر نمی کند و ابوبکر بغدادی سرکرده داعش اموالی از ملتی کافر می گیرد از این رو خودش نیز کافر است.

در این فایل تصویری به سرنوشت اعضای این گروهک اشاره ای نمی شود بلکه با این آیه "انما جزاء الذين يحاربون الله ورسوله ويسعون في الارض فسادا ان يقتلوا او يصلبوا او تقطع ايديهم وارجلهم من خلاف او ينفوا من الارض ذلك لهم خزي في الدنيا ولهم في الاخرة عذاب عظيم " ختم می شود که از این آیه می توان برداشت کرد اعضای این گروهک کشته شدند.

در همین حال روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه نوشت: گروهک داعش 100 نفر از عناصر بیگانه خود را که قصد فرار به سمت شهر رقه داشتند، اعدام کرد.

به نوشته این روزنامه، عناصری در رقه تاکید کردند که داعش یک پلیس نظامی برای نظارت بر عناصر بیگانه که به وظایف خود عمل نمی کنند، تشکیل داده است و تاکنون با یورش به چندین منزل، بسیاری از "جهادی" های سابق بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها