العبادی: حمایت‌های ایران را فراموش نخواهیم کرد

العبادی: حمایت‌های ایران را فراموش نخواهیم کرد
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 11:48

نخست وزیر عراق در دیدار روز گذشته خود با رییس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن سپاسگزاری از حمایت های ایران از کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد که تهران در بحران اخیر با تمام امکانات خود به یاری عراق شتافته است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام مراحل بحران و دشواری ها در کنار ملت ایران ایستاده و ما ضمن تشکر از ایرانی ها خوبی های آنان را فراموش نخواهیم کرد.

در دیدار علی لاریحانی و حیدر العبادی روابط دوجانبه ایران و عراق و افق های همکاری های آینده در زمینه های مختلف، مورد بحث و بررسی قرارگرفت و دو طرف درباره اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه با توجه به تهدید گروه تروریستی داعش گفت و گو کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ایران و عراق بر ضرورت تحکیم این روابط در راستای منافع دو ملت تاکید کرد.

العبادی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش پیشرفت قابل توجهی داشتند که این امر ضرورت همکاری همه کشورهای منطقه را برای از بین بردن تروریسم در عراق روشن می کند زیرا این گروهها یک تهدید واقعی و خطری برای همه به شمار می آیند.

وی تاکید کرد که عراق اراده و عزم پایان دادن به تروریست های داعش را دارد و اظهار امیدواری کرد که این مهم با کمک همگان در مدت کوتاهی انجام پذیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید مجدد بر حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش ابراز امیدواری کرد که رفتار برخی کشورها که با عملکرد و مواضع سیاسی خود از گروه های تروریستی منطقه حمایت می کنند، تغییر کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها