گروه های مخالف آل خلیفه فراخوان دادند؛

جمعه؛ راهپیمایی همبستگی با شیخ سلمان در بحرین

جمعه؛ راهپیمایی همبستگی با شیخ سلمان در بحرین
چهارشنبه 10 دی 1393 - 20:49

مخالفان بحرینی مردم را به شرکت در راه‌پیمایی روز جمعه در منامه برای اعلام همبستگی با دبیر کل بازداشت شده جمعیت الوفاق دعوت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مخالف بحرینی مردم این کشور را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جمعه آتی در خیابان البدیع درغرب منامه پایتخت بحرین برای اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان دبیر کل بازداشت شده جمعیت اسلامی الوفاق بحرین دعوت کردند.
دربیانیه علمای بحرین درباره بازداشت شیخ علی سلمان آمده است که دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق ملی یک شخصیت ملی مقاوم است که هیچ بحثی درعلاقه او به وطن و تلاش مستمرش در زمینه حفظ عزت و آزادگی و برقراری امنیت وثبات بحرین وحفظ حاکمیت و استقلال و شکوفایی کشور در راستای حاکمیت ارزش های عدالت و دموکراسی وقانون و حقوق بشر و احترام به خواسته مردم وجود ندارد و وی به اصل انسانی و سیاسی ثابت مبنی بر اینکه مردم منشأ تصمیم گیری ها و پایه و اساس مشروعیت هر نظام سیاسی در هر یک از کشورهای جهان هستند ، معتقد است.
علمای بحرینی در بیانیه خود از شیخ علی سلمان به عنوان شخصیتی اسلامی و میانه رو و مومن به اصل وحدت اسلامی و ملی و ارزش های مساوات درحقوق شهروندی و آزادی و کرامت انسانی نام بردند و گفتند که وی با اشکال مختلف تبعیض و اهانت به هر یک از اقشار ملت و جامعه و هر انسانی مخالف است.
دربیانیه علمای بحرین از شیخ علی سلمان به عنوان سمبلی پیشرفته از مخالفان که به مشارکت واقعی در اداره امور کشور در چارچوب های متعارف جهانی و مبادله مسالمت آمیز قدرت و تکیه به راهکارهای مسالمت آمیز برای تحقق خواسته های مردم درتغییر و اصلاحات واقعی ایمان دارد، یاد شده است.
بر اساس این بیانیه، با وجود برخوردار بودن شیخ علی سلمان از چنین شخصیتی، اتهامات وارده به او از سوی مسؤولان بحرین، ظالمانه و فریبکارانه و حتی مایه تمسخر است و در راستای مجازات وی به علت فعالیت سیاسی مستمر و دفاع جانانه اش از حقوق ملت بحرین و مطالبه این حقوق عادلانه است.
در بیانیه علمای بحرین آمده است که بازداشت شیخ سلمان به نوعی مجازات دسته جمعی مردمی است که انقلاب کرده و آزادی و کرامت انسانی و عدالت و دموکراسی را مطالبه کرده اند و هدف از این اقدام، تلاش برای به زانو درآوردن مردم و خاموش کردن شعله انقلاب آنان است؛ اما ملت بحرین، آزاده و استوار است و به انقلاب خود ادامه می دهد و بازداشت شیخ سلمان نه تنها اراده آنان را تضعیف نمی کند، بلکه بر عزم و اراده و استواری مردم می افزاید.
دراین بیانیه آمده است که علمای بحرینی بخشی از ملت بحرین هستند که به مسوولیت ملی و شرعی خود درحمایت از مردم و مبارزه در مسیر تحقق خواسته های عادلانه و حقوق مشروعشان عمل می کنند و هرگز از خواسته خود منصرف نخواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها