الوفاق اظهارات دادستانی بحرین را رد کرد

الوفاق اظهارات دادستانی بحرین را رد کرد
جمعه 12 دی 1393 - 11:59

العالم - جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با رد اتهام های دادستانی رژیم آل خلیفه در بیانیه ای اعلام کرد: بازداشت شیخ علی سلمان مانع تراشی در مسیر فعالیت مسالمت آمیز مخالفان و مغایر با قوانین و موازین بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جمعیت با انتشار بیانیه ای در پاسخ به مواضع دادستانی کل بحرین در باره روند تحقیقات از شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت اعلام کرد: از یک نهاد تحقیقاتی بی طرف انتظار می رود به همه جوانب و جزئیات یک پرونده احاطه داشته باشد؛ اما اظهارات مطبوعاتی دادستانی کل تنها حاوی اهانت به دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی است و دیدگاه ها و دفاعیه وی در قبال تحقیقات را نادیده گرفته است.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین افزود: تمرکز دادستانی کل در دو بیانیه خود به اتهام "تهدید به استفاده از قدرت نظامی و سلاح برای تغییر رژیم حاکم " معطوف شده و پر از مغایرت های فراوان است. زیرا شیخ علی سلمان بارها در سخنرانی های خود بر مسالمت آمیز بودن جنبش مردمی و رد گزینه های خشونت آمیز تاکید کرده اما بیانیه های دادستانی محتوای سخنرانی های وی را در نفی خشونت نادیده گرفته است.

بیانیه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با اشاره به تحریف بخشی از یک مصاحبه تلویزیونی شیخ علی سلمان افزود: بیانیه دادستانی کل همچنین مواضع شیخ علی سلمان در قبال اتهامات وارده را نادیده گرفته است.

در این بیانیه با اشاره به تاکید دبیرکل الوفاق بر گزینه مخالفت مسالمت آمیز و دنبال کردن خواسته های مشروع مردم به شیوه های مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت، آمده است: موضع شیخ علی سلمان در نفی ایجاد فضای نظامی در کشور جای تقدیر دارد نه بازداشت.

جمعیت وفاق با اعتراض با بیانیه دادستانی کل درخصوص ملاقات دبیرکل جمعیت وفاق با وکلای خود می گوید: دادستانی کل به وکلا و شخص شیخ علی سلمان اجازه آگاهی از نتایج تحقیقات را نداده است و این امر کار وکلا را اساسا بی معنا و مفهوم می کند زیرا اصول کمک گرفتن از وکلا برای این است که آنها از برگه های تحقیقات اطلاع داشته باشند تا بتوانند مشاوره حقوقی بدهند، اما این روند در مورد شیخ علی سلمان انجام نشده است.

این بیانیه در پایان تاکید کرد: تداوم بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق اقدامی خودسرانه، ظالمانه و محاکمه اندیشه و مانع تراشی در مسیر فعالیت مسالمت آمیز مخالفان و بدور از معیارهای بین المللی است که کمسیون عالی حقوق بشر آن را تصویب کرده است.

شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق یکشنبه گذشته به مرکز تحقیقات جنایی بحرین فراخوانده شد و پس از اینکه از ورود وکلایش به این مرکز جلوگیری شد، وی نیز بازداشت شد. بازداشت شیخ علی سلمان یک هفته تمدید شده است.

بازداشت وی با اعتراضات گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها