اهداف آل‌خلیفه از بازداشت رهبران الوفاق

چهارشنبه 24 دی 1393 - 18:49

منامه، العالم - یکی از رهبران جمعیت الوفاق گفت: بحرین در وضعیتی نیست که بتواند بحران بزرگ‌تری را تحمل کند و قرار بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و جمیل کاظم، رئیس شورای مرکزی این جمعیت، به بحرانی‌تر شدن وضعیت کشور خواهد انجامید.

"عبد علی محمد حسن" در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: صدور قرارهای بازداشت به افزایش تنش در کشور می انجامد و هرگاه ملت بحرین می خواست از بحران رهایی یابد، نهادهای حکومتی با صدور احکامی کشور را به آشوب کشیده اند.

این عضو ارشد الوفاق افزود: در راستای افزایش تنش در کشور در ماه گذشته دو قرار بازداشت  صادر شد و به دنبال آن شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و جمیل کاظم رئیس شورای مرکزی این جمعیت دستگیر شدند. این اقدام در راستای افزایش تنش در کشور انجام گرفت.

وی افزود: نمی توان فهمید رژیم بحرین به چه دلیلی به دنبال بحران آفرینی است، جز اینکه تلاش دارد تا با به چالش کشیدن مردم قیام آنان را از حالت مسالمت آمیز بیرون آورده و به آن بُعد خشونت بار ببخشد، در حالی که مردم خواستار دموکراسی و احقاق حقوق خود هستند و بر جنبش مسالمت آمیزشان تأکید دارند. اما رژیم با توسل جستن به اقدامات خشونت آمیز با آنها برخورد می کند.

محمد حسن تصریح کرد: دستگیری دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به عنوان یک فرد صلح طلب و وطن پرست و علاقه مند به منافع عمومی، وحدت و همبستگی نتیجه ای جز بحرانی تر شدن وضعیت کشور ندارد.

این شخصیت سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: رژیم بحرین باید به این واقعیت پی ببرد که کشور بیش از این قادر به تحمل بحران نیست. 

پربیننده ترین خبرها