فرار داعش از مناطق جنوبی موصل + فیلم

جمعه 26 دی 1393 - 20:22

جنوب موصل (العالم)ـ عناصر گروه تروریستی داعش با پیشروی پیشمرگه و نیروهای مردمی عراق در استان نینوا و آزاد سازی مناطق جنوب شهر موصل، با برجا گذاشتن سلاح و تجهیزات نظامی خود پا به فرار گذاشتند .

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، "تل الشعیر، جوزانی و سلطان عبدالله " جزو مناطقی است که پیشمرگه و نیروهای مردمی آن را از سیطره تروریست های داعش پاکسازی کردند. 
"سیروان بارزانی" مسوول امور امنیتی منطقه الکویر در شرق استان نینوا، در مصاحبه با العالم گفت: ما توانستیم مناطق دویزات علیا، دویزات صغرا، سلطان عبدالله و تل الشعیر را با کمک نیروهای مردمی عشایر این مناطق آزاد کنیم و در صورت لزوم به پیشروی خود ادامه خواهیم داد.
فرماندهان پیشمرگه آمادگی نیروهای خود را برای پیشروی در 3 منطقه دشت نینوا، القیاره و بعشیقه برای تنگ تر کردن حلقه محاصره داعش و قطع ارتباط آنان با دیگر مناطق و متعاقب آن آغاز عملیات بزرگ آزادسازی شهر موصل اعلام کرده اند.
شیخ "محی الدین المزوری" مسوول امور امنیتی غرب شهر موصل هم به خبرنگار العالم تأکید کرد: مسوولان نظامی و سیاسی با هماهنگی نیروی هوایی عراق طرح آزادسازی مناطق القیاره، بعشیقه، الحمدانیه و برطله را آماده می کنند ولی هماهنگی ها با نیروی زمینی هنوز به طور کامل انجام نشده است. 
گزارش ها حاکیست که داعش به دنبال دریافت ضربات سنگین از ارتش و نیروهای مردمی در استان نینوا ده ها نیروی خود را به اتهام فرار از میدان جنگ اعدام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها