داعش دانش آموزان شهر رقه را از مسافرت محروم کرد

داعش دانش آموزان شهر رقه را از مسافرت محروم کرد
شنبه 27 دی 1393 - 17:58

العالم - پس از گذشت بیش از یک سال از بسته شدن مدارس در شهر الرقه و حومه آن و حذف بیشتر درس ها از جمله شیمی، فیزیک، فلسفه و غیره از سوی گروه تروریستی داعش، این گروهک بار دیگر مدارس این منطقه را با تحولات اساسی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک تروریستی داعش، علاوه بر تغییر نام ، به جای درس های عادی این مدارس، سیستم جهادی متناسب با تفکرات و نیازهای خودش را جایگزین کرده است.

دیوان آموزش وابسته به تشکیلات داعش در شهر الرقه از بازگشایی مدارس این شهر خبر داد و اعلام کرد که آغاز سال تحصیلی جدید از ابتدای روز شنبه خواهد بود.

نام مدارس این شهر در بیشتر موارد تغییر کرده و به جای اسامی قبلی، نام های جهادی بر تابلوی مدارس نقش بسته است. به طوری که نام مدرسه "الکاظم" به "ابومصعب الزرقاوی"، مدرسه "فارابی" به "هند بنت عایشه"، مدرسه "رازی" به ابوبکر الصدیق" و مدرسه "رابعة العدویه" به "ذات النطاقین" تغییر کرده است.

دیوان آموزش، مدارس را به دو بخش تقسیم کرده و 12 مدرسه را به دانش آموزان پسر و 12 مدرسه دیگر را به دانش آموزان دختر اختصاص داده است. همچنین پارچه نوشته هایی مبنی بر آمادگی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در سطح شهر منتشر شده است.

یک فعال رسانه ای در شهر الرقه، اعلام کرد: این تصمیم، هنوز به صورت پیش نویس است و به طور رسمی صادر نشده است. زیرا چنین تصمیمی نیازمند تأیید است. به ویژه اینکه مهر رسمی نیز بر روی آن مشاهده نمی شود.

وی افزود: منابر جهادی خاص داعش تاکنون به طور رسمی این تصمیم را اعلام نکرده اند و معلمان همچنان در حال گذراندن دوره های شرعی هستند و تاکنون این دوره ها به پایان نرسیده است.

از سوی دیگر، در سوم ماه ژانویه جاری (13 دیماه) و همزمان با برگزاری امتحانات ترم اول تشکیلات تروریستی داعش از عبور دانش آموزان مسافر این منطقه از طریق الرقه به طرف دیر الزور و سایر استان ها جلوگیری و اعلام کرد: هر کس به این مناطق مسافرت کند کفاررا به ولایت گرفته و روش های گمراه کننده را یاد گرفته و با یک جامعه فاسق ارتباط برقرار کرده است. در گذشته نیز تشکیلات داعش برای اطلاع رسانی به مردم الرقه، بخشنامه های خود را در ورودی های شهر که برای چک کردن کارت شناسایی شهروندان ایجاد شده است، منتشر می کرد.

یک دانشجوی شهر الرقه به نام محمد که در دانشگاه الفرات شعبه حسکه درس می خواند، بیان کرد: در این ترم مشاهده کردم که شماری از دوستانم از شهرهای حلب و و حومه آن و همچنین حسکه در کلاس حضور نمی یابند. دلیل این امر نیز ممنوعیت ورود دانشجویان از مناطق تحت کنترل داعش از پست های بازرسی داعش، است.

وی افزود: با خودروی یکی از تاجران از منزل خارج شده و توانستم از پست بازرسی داعش عبور کنم؛ اما اکنون نگران بازگشت هستم. زیرا در ترم دوم سال گذشته شمار از دوستانم به اتهام "دانشجو بودن" دستگیر شدند.

به دنبال بسته شدن مدارس خصوصی و جلوگیری از برگزاری دوره های آموزشی در شهر الرقه، شمار زیادی از خانواده ها با هدف تأمین آینده فرزندانشان از این شهر به سوی ترکیه فرار کرده اند.

خانواده های مذکور توانسته اند از بخشنامه داعش مبنی بر جلوگیری از رفتن به مناطق تحت کنترل نظام با هدف شرکت در امتحانات پایان ترم دانشجویان که بیشتر دانشگاههای سوریه آغاز شده اند، در امان بمانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها