دیوان لاهه صهیونیستها را به چالش کشید

دیوان لاهه صهیونیستها را به چالش کشید
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 17:02

العالم - دیوان بین المللی کیفری با آغاز تحقیق در خصوص جنایتهای رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا حامیان لاهه را برای پایان بخشیدن به حمایتهای مالی خود تحت فشار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت تصمیم دیوان بین المللی کیفری مبنی بر انجام تحقیقات در باره شکایت های فلسطینی ها در خصوص جنایتهای جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، مورد توجه محافل اسرائیلی قرار گرفته است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین راستا اظهارات نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را در این رابطه پخش کرد که درآن گفت : اسرائیل کاملا مخالف این تصمیم دیوان بین المللی کیفری  است. پیش از این حماس مدعی بود دادخواستی را در خصوص جنایتهای اسرائیل به دیوان ارائه می دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هم ردیف قرار دادن مقاومت اسلامی مردم لبنان علیه اشغالگران با گروههای تروریستی داعش و القاعده گفت: بعید نمی دانم حزب الله و داعش و القاعده نیز چنین دادخواستی را علیه اسرائیل ارائه دهند.

"اسحاق هرتسوگ" از فراکسیون اپوزیسیون گفت: اقدام دیوان بین المللی کیفری یک رسوایی است و نتیجه آن انزوای سیاسی اسرائیل است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: فلسطینی ها اقدام یاد شده را دستاوردی مهم می دانند. تصمیم راهبردی ابومازن برای از بین بردن رکود سیاسی با تحریک نهادهای بین المللی علیه اسرائیل مثمر ثمر واقع شده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در کنار جناح راستگرای اسرائیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد : " اسرائیل از ساکنان سرزمین های خود در برابر موشکهای گروههای مقاومت حمایت می کند. مورد بازجویی قرار گرفتن اسراییل از سوی دادگاه لاهه تأسف برانگیز است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: اما جامعه جهانی به درخواست فلسطینیها بیش از خواسته اسرائیلی ها گوش فرا می دهد.

پربیننده ترین خبرها