حمله به بحرینی ها با گاز سمی

حمله به بحرینی ها با گاز سمی
جمعه 3 بهمن 1393 - 21:54

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه پاسخ هزاران تن از مردم بحرین را که به منظور اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق تظاهرات کرده بودند، با گاز سمی دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران تن از مردم بحرین بار دیگر پس از اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف این کشور به خیابانها ریختند و مخالفت خود را با ادامه بازداشت شیخ علی سلمان اعلام کردند.

مردم بحرین در منطقه المالکیه و البلاد القدیم و الدیه و منامه و ستره دست به تظاهرات زدند .

بزرگترین راهپیمایی در منطقه الدراز در غرب پایتخت برگزار شد که در آن نیروهای امنیتی حضور گسترده ای داشتند.

اما مردم خیابانهای منطقه را پشت سر گذاشتند تا آنکه به جاده عمومی رسیدند.

بالگردهای رژیم آل خلیفه که در ارتفاع پایین پرواز می کردند بطور گسترده اقدام به پرتاب بمبهای گازی در میان تظاهرکنندگان کردند و منطقه را غرق در گازهای سمی کردند.

علامه شیخ محمد صنقور بر فراز منبر نماز جمعه الدراز گفت : صحنه ی به تصویر کشیده شده توسط یکی از دوربین ها که طی آن یک خودروهای نظامی یکی از مردم معترض را با سلاح ساچمه ای مورد هدف قرار دارد ، بیانگر شدت اقدامات سرکوبگر رژیم علیه ملتی است که فقط خواستار احقاق حقوق مشروع خود هستند .

صنقور گفت : جوان بی دفاعی که عکس شیخ علی سلمان را در دستان خود گرفته بود از نزدیک از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در خون خود فروغلطید . این صحنه نشان می دهد که اقدامات سرکوبگر رژیم تا چه اندازه وحشیانه است .

علامه صنقور اظهار داشت : اگر در این صحنه یک مرد غربی مورد هدف قرار می داد ، رسانه های گروهی در سراسر جهان بخاطر او هیاهو به پا می کردند و عوامل حمله را محکوم می کردند . این امر از برخورد دوگانه آنها حکایت دارد.

وی افزود : این صحنه استثنایی نیست بلکه صحنه های مشابه بسیاری تا کنون روی داده اند که خونبارتر بوده اند . صحنه اجسام سوراخ سوراخ شده در اثر اصابت گلوله های ساچمه ای به یک صحنه عادی در بحرین تبدیل شده است . مردم از بیم بازداشت شدن زخمی های خود را در خانه ها درمان می کنند . این ساچمه ها در برابر چشمان کودکان بیرون کشیده می شود در حالیکه فرزندان مان صدای آه و ناله زخمی ها را به گوش می شنوند و افراد مجروح با شیوه های ابتدایی درمان می شوند.

وی ادامه داد : صحنه مزبور تنها صحنه عادی طی چهار سال گذشته نیست بلکه یورشهای شبانه و ایجاد رعب و وحشت در میان زنان به یک امر عادی و طبیعی تبدیل شدهاست . بسیاری از شبها فضای شهر ما با دودهای سمی پر می شود در حالیکه کودکان و افراد پیر و بیماران به ناچار آن را استشمام می کنند . چهار سال است که جان و خانه های مردم هیچ حرمتی ندارد و جوانان ما به بازداشتگاهها فرستاده می شوند . زنان و مادران ما به زندانها فرستاده می شوند و بر اساس اتهامات فریبکارانه محاکمه می شوند و دردناک تر از همه فحش و دشنام هایی است که نیروهای رژیم به زنان ما می دهند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها