فیلم‌ داعش برای سربریدن گروگانها استودیویی‌ است

شنبه 4 بهمن 1393 - 14:05

یک کارشناسِ متخصص در امور گروه های تروریستی فاش کرد: برخلافِ آن چه به نظر می رسد؛ داعش، فیلم های تهدید به قتل گروگان ها را در استودیو تهیه می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در فیلمی که سه شنبه گذشته از سوی داعش برای تهدید به گردن زدن ِ دو ژاپنی منتشر شد، دلایل و قراین متعددی وجود دارد که ثابت می کند این فیلم، بر خلاف آن چه به نظر می رسد، در بیابانی در استان رقه در شمال سوریه فیلم برداری نشده؛ بلکه در استودیو کارگردانی شده است.
"ویریان خان" سردبیر مرکز پژوهش و تحلیل درباره تروریسم، گفت: صحنه ای که پشت دو گروگانِ ژاپنی مشاهده می شود، همان تصویری است که پیش از این، در زمان سربریدن دو گروگان دیگر، فیلم برداری شده بود و وزش باد، هیچ تغییری در شکل ماسه های پشت تصویر نداده است.
وی افزود: نوری که در فیلم مشاهده می شود، نور طبیعی خورشید نیست، بلکه از دو منبع نورپردازی مختلف و همچنین دو سمت مختلف به گروگان ها تابانده شده اند و این مساله، کاملا از روی سایه گروگان ها قابل تشخیص است.
ویریان خان تاکید کرد: از ثانیه دهم ویدیوی منتشر شده، می توان سایه گروگانی که در سمت راست تصویر است را پشت سر او دید، اما سایۀ نفر دوم، پشت او به سمت راست متمایل است، به این ترتیب، اگر منبع تابش نور یک منبع (خورشید بود)، سایه ها نیز به یک شکل دیده می شدند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تصویر مشخص است که هر دو گروگان ژاپنی از تابش نور به چشمانشان آزرده هستند. در این میان، بادی که لباس های گروگان ِ سمت راست را تکان می دهد، آرام تر از بادی است که لباس های گروگان سمت چپ را تکان می دهد.
ویریان خان تاکید کرد: منبعِ بادی که لباس گروگان ها را تکان می دهد، پنکه ای است که از روبرو  باد ایجاد می کند، در حالی که اگر باد، طبیعی بود بر صدای سخنگوی (داعش) تاثیر می گذاشت و حداقل نوعی از حرکت را در شنزارِ پشتِ سر گروگان ها سبب می شد، اما هیچ یک از این اتفاقات نمی افتد.
روزنامه "توکیو تایمز" که این گزارش را دیروز منتشر کرده، مشخص نکرده که ویریان خان این اظهارات را در گفت وگو با چه منبعی اعلام کرده است. اما در گزارشی تازه و مهم که امروز اعلام کرد، شخصی که از داعش با شبکۀ ژاپنیِ NHK تماس حاصل کرده و اعلام کرده است که داعش، به زودی بیانیه ای درباره گروگان ها اعلام خواهد کرد.

26

پربیننده ترین خبرها