خاکسپاری پادشاه بدون عزای عمومی + عکس

خاکسپاری پادشاه بدون عزای عمومی + عکس
شنبه 4 بهمن 1393 - 14:54

درحالیکه برخی کشورها تا 40 روز به دلیل مرگ "ملک عبدالله" عزای عمومی اعلام کردند؛ عربستان سعودی تنها کشوری است که برای پادشاهش مراسم سوگواری برگزار نکرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه کشورهای هم پیمان و نزدیک به عربستان به شدت از مرگ ملک عبدالله ابراز ناراحتی کرده و عزای عمومی اعلام کرده اند؛ عربستان در این بین تنها کشوری بود که از این ماجرا مستنثنی بود.

منابع رسانه ای تأکید کردند؛ در عربستان با تکیه بر آموزه های "وهابیت" که رژیم سعودی بر پایۀ آن تاسیس شد، بر قبر بزرگان و پادشاهان نشانه ایجاد نمی شود.

همچنین حتی هنگام مرگِ فردی مهم در عربستان مانند پادشاه عزای عمومی اعلام نمی شود.

مراسم سوگواری نیز در این کشور برگزار نمی شود، زیرا از نظر وهابی ها، این گونه مراسم بدعت است.

بر همین اساس، تشییع جنازه و مراسم تدفین "ملک عبدالله" پادشاه عربستان، بدون حضور مردم و فقط با حضور افرادی که از پیش تعیین شده بودند، برگزار شد و جنازۀ او در قبرستانی در ریاض، بدون مراسم و آیین های معمولِ دیپلماتیک در سراسر جهان، دفن شد.

در این میان، قبر ملک عبدالله، بدون هرگونه علامت و نشانه یا آرامگاه ماند.

محمد بن عبدالوهاب، در زمان حاکمیت خود، دستور داد بارگاه های اهل بیت پیامبر (ع) را با خاک یکسان کنند و این دستور در سراسر عربستان اجرا شد تا این که از ترس خشم عمومی مسلمانان جهان، اجرای این دستور، در قبال بارگاهِ مقدس پیامبر اکرم (ص) در مدینه، متوقف شد.

یک تحلیل گر سیاسی عربستانی در گفت و گو با پایگاه خبری "عربی 21" گفت: عربستان، در سوگِ مرگ ملک عبدالله، نه سه روز و نه چهل روز، عزای عمومی اعلام نخواهد کرد؛ و پرچم ها را طبق رسوم کشورهای جهان، پایین نخواهد کشید.

وی تاکید کرد: اختلاف شیوۀ عملکردِ عربستان با پروتکل های جهانی و دیپلماتیک، فقط به تشییع جنازه محدود نمی شود؛ بلکه به بیعت با پادشاه جدید هم سرایت می کند. شیوۀ انتصاب پادشاه جدید نیز در عربستان به مراسم تعیین پادشاه یا رئیس جمهور در هیچ یک از کشورهای جهان شباهت ندارد.

26

پربیننده ترین خبرها