توسل اسراییل به روسیه از ترس حزب الله

توسل اسراییل به روسیه از ترس حزب الله
شنبه 4 بهمن 1393 - 20:39

العالم - رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از واکنش احتمالی حزب الله به شهادت چند از فرماندهانش در سوریه ، همچنان به دنبال راه فرار است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، روزنامه "الاخبار" لبنان روز شنبه در گزارشی از متوسل شدن رژیم صهیونیستی به روسیه برای در امان ماندن از واکنش احتمالی حزب الله و ایران بخاطر اقدام تجاوزکارانه اش در قنیطره سوریه و به شهادت رسیدن چند تن از رزمندگان مقاومت خبر داد.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که "اسرائیل" با این ادعا که می خواهد با حزب الله، سوریه و ایران آتش بس برقرار کند، روسیه را واسطه قرار داده است.

برخی رسانه ها از منابع سیاسی در تل آویو نقل می کنند که اسرائیل به روسیه خبر داده است در صدد متشنج کردن وضعیت امنیتی و رویارویی با حزب الله ، سوریه و ایران نیست بلکه در پی آرام کردن اوضاع و جلوگیری از بحرانی شدن آن است.

در همین چارچوب شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف تل آویو از توسل به مسکو آن است که روسیه با طرفهای رو در رو با تل آویو یعنی حزب الله ، سوریه و ایران روابط خوبی دارد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در بخش مشروح اخبار شبانگاهی خود به نقل از منابع نظامی اعلام کرد: اسرائیل به خوبی می داند حزب الله حتما به عملیات قنیطره واکنش نشان خواهد داد و در نتیجه پیام تل آویو به حزب الله این است که اگر واکنش قطعی است افراد غیرنظامی را هدف خود قرار ندهد، زیرا در غیر این صورت اسرائیل نیز مجبور خواهد بود واکنش سختی نشان دهد. این هشدار به این معنی است که اگر هدف حزب الله نظامیان اسرائیلی باشند ممکن است اسرائیل به این اقدام واکنش نشان ندهد زیرا این اقدام را بخشی از اصل انکارناپذیر درگیری با طرف مقابل می داند.

دراین گزارش آمده است که پس از آنکه تمام تلاش های مقام های صیهونیست برای پایان دادن به نگرانی های ساکنان سرزمین های اشغالی از واکنش احتمالی حزب الله علیه اسرائیل بی نتیجه ماند، مقام های اسرائیلی سعی کردند پیامی دو جانبه بفرستند، پیامی که یک طرف آن تهدید برخی از طرف های خارجی است و طرف دیگر آن تلاش برای اطمینان دادن به صهیونیست های اشغالگر است.

اما واقعیت این است که این تهدیدهای تکراری نه تنها نتوانست شرایط را در داخل اسرائیل تغییر دهد بلکه برعکس نگرانی اسرائیلی ها را افزایش داد زیرا این امر بیانگر آن است که منطقه به سمت درگیری های شدید پیش می رود.

از سوی دیگر "موشه یعلون" وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در نشستی امنیتی مدعی شد که رژیمش ، کشورها دولت ها و سازمان های پشت مرزهای شمالی (سرزمین های اشغالی ) خود یعنی لبنان و سوریه را مسئول تحولات در سرزمین هایشان می داند.

او گفت : اگر موجودیت ما و امنیت شهروندان و یا امنیت نظامیان مان به خطر بیفتد، می دانیم چگونه پاسخ بدهیم."

"بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی نیز با طرح ادعای آمادگی نظامیان اشغالگر برای اجرای هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه و لبنان گفت: ارتش و وزارت امنیت اسرائیل در حال بررسی سناریوهای مختلف هستند تا خود را برای برخورد با این سناریوها آماده کنند.

روزنامه صیونیستی "یدیعوت آحارنوت" نیز در این خصوص نوشت: اسرائیل منتظر است تا بداند واکنش ایران چگونه خواهد بود. اسرائیلی ها وجود بمب ساعتی در منطقه را خوب احساس می کنند؛ اما نمی دانند این بمب چه زمانی و کجا منفجر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها