با انتقال مردم در دوما و غوطه شرقی درحال وقوع است؛

ارتش سوریه در تدارک آخرین حمله به "جیش الاسلام"

دوشنبه 6 بهمن 1393 - 08:19

ارتش سوریه بیش از صد نفر را از روستاهای اطراف دوما در غوطه شرقی منتقل کرد تا با محاصره کامل این منطقه به تروریست های "جیش الاسلام" حمله کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، کوچ خانواده های سوری از مناطق تحت سیطره گروه های تروریستی در حومه دمشق ادامه دارد و ارتش سوریه در همین خصوص شرایط انتقال امن 107 نفر را از روستاهای الشیفونیه و حوش الفاره در شرق دوما فراهم کرد تا به 5 هزار شهروند دیگر که پایان هفته گذشته منتقل شدند ملحق شوند.
هم زمان  با افزایش تعداد شهروندانی که از غوطه شرقی خارج می شوند؛ شمار افراد مسلحی که خود را تسلیم ارتش می کنند رو به ازدیاد است به طوری که این تعداد در هفته گذشته به 800 نفر رسید.
همین موضوع باعث شده که زهران علوش، سرکرده گروه موسوم به جیش الاسلام، خشمگین و به بمباران محلات مسکونی دمشق تهدید کند.
وی از طریق حساب کاربری خود در توییتر به ساکنان دمشق توصیه کرد که در خانه های خود بمانند زیرا پایتخت سوریه به زودی هدف موشک های او قرار خواهند گرفت.
پایتخت نشینان سوری با آن که پیش از این نیز مورد حمله تروریست ها قرار گرفته اند اما اظهارات علوش را به تمسخر گرفتند.
یکی از این شهروندان در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، ما دو بار مورد حمله واقع شدیم اما همین جا می مانیم و خانه های خود را ترک نخواهیم کرد.
شهروند دیگری نیز در این مصاحبه گفت: ما بر حقیم و آنها بر باطل. نه از آنها و نه از کشورهای حامی آنها مانند امریکا، فرانسه و ترکیه نمی ترسیم.
یکی دیگر از مصاحبه شوندگان نیز تاکید کرد که مردم در خیابان ها و مغازه ها حضور دارند و زندگی به روال عادی خود درجریان است و این بیانگر مقاومت به معنای واقعی کلمه است.
خسارت های جانی و مالی پی در پی در میان تروریست ها و فرار شهروندان از مناطق تحت سیطره آنها و تمایل مردم به تحقق ثبات در عربین که یکی از نقاط اتصال دوما با سایر مناطق است همه این امور باعث شده که علوش مردم دمشق را تهدید کند تا شاید از این طریق به ارتش سوریه برای توقف عملیات خود فشار بیاورد.
حالا چه علوش تهدیدات خود را عملی کند و یا نه، آنچه در حال وقوع است این است که علوش و افرادش آخرین طرفداران خود را نیز از دست می دهند و دوما که پایگاه وی در شمال شرقی غوطه به شمار می آمد، به صورت کامل و از سه طرف محاصره شده و ارتش نیز در فاصله چند صدمتری آن قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها