گرفتار شدن تروریستها در کمین ارتش سوریه + فیلم

دوشنبه 6 بهمن 1393 - 13:33

ارتش سوریه با دریافت گزارش های اطلاعاتی دقیق و استفاده از کمین برای گروه های مسلح در مناطق مختلف این کشور، همواره از نقل و انتقال مخفی گروه های تروریستی جلوگیری می کند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از سوریه گزارش داد: جدید ترین عملیات کمین ارتش سوریه در البراق السویدا در جنوب سوریه بود این مسیر گذرگاه امنی برای انتقال افراد مسلح و سلاح های آن ها از اردن به سوریه است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ارتش سوریه همواره در زمینه جمع آوری اطلاعات از گروه های مسلح و کمین گذاشتن بر سر راه آنها موفق عمل کرده است. ارتش مدتی است از این شیوه علیه گروه های مسلحی استفاده می کند که سعی دارند پنهانی و به دور از چشم ارتش سوریه از منطقه ای به منطقه دیگر نقل مکان کنند.
تروریست های در منطقه البراق در السویدا هدف کمین های ارتش سوریه قرار گرفتند. یک گروه مسلح سعی داشت به منطقه البراق - السویدا در جنوب سوریه نفوذ کند اما نیروهای ارتش بعد از به دست آوردن اطلاعاتی درباره تحرکات این گروه برای انتقال از حومه درعا به السویدا، آنها را زیر نظر گرفتند و توانستند مسیر آن ها را بمب گذاری کرده و در کمین خود گرفتار کنند. علاوه بر این واحدهای پشتیبانی در این منطقه استقرار یافته بودند تا افراد مسلح را به محض این که به آنجا رسیدند هدف قرار دهند.
خبرنگار العالم افزود: پس از پشتیبانی گروهی از تروریست ها از این گروه مسلح برای خارج کردن برخی از زخمی ها و اجساد کشته، واحدهای پشتیبانی ارتش در کمینگاه دیگری منتظر آن ها بودند و توانستند شمار زیادی از آنان را به هلاکت برسانند و دستکم 20 فرد مسلح را به اسارت گرفتند.
منطقه ای که ارتش سوریه در آنجا کمین کرد و تروریست ها را هدف قرار داد، از مناطقی به شمار می رود که گروه های مسلح سعی دارند پس از از دست دادن منطقه تل طلفع در اطراف فرودگاه خلخله از آنجا به مناطق حومه السویدا نفوذ کنند. این در حالی است که عملیات ارتش سوریه در اطراف السویدا و منطقه منتهی به مرزهای اردن و سوریه ادامه دارد.
به گفته خبرنگار العالم، گروه های مسلح کم کم حتی راه های پشتیبانی قدیمی خود را از هم از دست می دهند. گروه های مسلح سعی داشتند بعد از کنترل ارتش بر مساحت وسیعی از بادیه تا حومه درعا، این راهها در این منطقه به ویژه راههای پشتیبانی از اردن را احیا کنند.
گروه های مسلح اکنون بخش زیادی از مناطقی را که در آنجا رفت و آمد می کردند از دست داده اند. این منطقه صحرایی است و گروه های مسلح سعی دارند در این منطقه خود را از دید ارتش سوریه پنهان کنند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، عملیات ارتش سوریه در حومه درعا گروه های مسلح را به فرار از صنحه نبرد در این منطقه وادار کرده است. از سوی دیگر ارتش سوریه به پیروزی های مهمی در ریف دمشق به ویژه نزدیک مرزهای لبنان دست یافته است در این عملیات ارتش نشست سرکردگان احرار الشام و جبهه النصره را در منطقه مضایا هدف قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها