ارتباط تروریستها در مرز سوریه با لبنان قطع شد +فیلم

دوشنبه 6 بهمن 1393 - 15:10

در پی پاکسازی روستایی نزدیک مرز سوریه و لبنان، گروه های مسلح این منطقه مجبور شدند به سمت کوه های الزبدانی فرار کنند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، آرامش شکننده ای که در مناطقی از جرود الزبدانی تا مرزهای لبنان حاکم بود، زیاد طول نکشید و با حمله ارتش سوریه کنترل روستای یابوس در جنوب الکفیر در حومه غربی دمشق نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در اختیار نیروهای سوری قرار گرفت.

افراد مسلح نیز بعد از حملات ارتش سوریه که براثر آن شماری از افراد مسلح زخمی شدند، از آنجا فرار کردند.

یک افسر ارتش سوریه که در این عملیات شرکت کرده بود به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش موفق شدند تروریست ها را شکست دهند، و منطقه الکفیر را از دست تروریست ها آزاد کنند.

وی افزود که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند منطقه واقع در سلسله کوههای شرقی را آزاد کنند.

"عبدالله منینی" عضو حزب قومی اجتماعی سوریه، به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه طبق معمول تحرکات گروه های مسلح را زیر نظر دارد و توانست پیشروی کرده و به هرگونه تحرکات تروریست هایی که در این مناطق کوهستانی مخفی می شوند، پایان دهد.

عناصر جبهه النصره در روستای "یابوس" از نظر لجستیکی و امنیتی از این منطقه استفاده می کردند و تحرکات ارتش سوریه را در این منطقه زیر نظر می گرفتند.

جبهه النصره سعی دارد در این منطقه نفوذ کند و راهی برای پشتیبانی و انتقال افراد مسلح محاصره شده در ارتفاعات "عسال الورد" و "رنکوس" در کوه های "قلمون" بگشاید.

"الیاس شاهین" نماینده پارلمان سوریه، در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: این منطقه از نظر انتقال مهمات و افراد مسلح تروریستی که می توانند به نوعی به این مناطق نفوذ کنند عمق راهبردی به شمار می رود؛ زیرا به مناطق اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

با وجود این پیروزی ها؛ عملیات ارتش سوریه متوقف نشده است و ارتش  به تعقیب افراد مسلحی که از روستای یابوس به منطقه الهوه در غرب منطقه الزبدانی عقب نشینی کرده اند ادامه داد؛ در این عملیات خودروی آن ها منهدم شد و شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها