آزادی فرزندانِ دیکتاتور مصر از زندان

آزادی فرزندانِ دیکتاتور مصر از زندان
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 16:54

العالم- علاء و جمال، دو فرزند حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر، یکشنبه شب، از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع قضایی با تاکید بر این که دادگاهی در مصر، روز پنجشنبه، حکم به آزادی آنان داده است، خاطر نشان کردند: علاء و جمال، به دلیل سپری شدنِ حداکثرِ مدت بازداشت، سرانجام آزاد شدند.

پیش از این، دادگاه استیناف در مصر، اوایل ماه جاری میلادی، اتهامات فساد علیه حسنی مبارک را رد و حکم حبس سه ساله وی به اتهام اختلاس را لغو کرده بود. این دادگاه، همچنین دستور داد مبارک و علا و جمال که به چهار سال حبس محکوم شده بودند بار دیگر محاکمه شوند.

حسنی مبارک، در ماه می سال گذشته میلادی، در یک دادگاه مصری، به اختلاس بیش از 100 هزار پوندِ مصر (حدود 14 میلیون دلار امریکا) از وجوه دولتی که در اصل برای بازسازی و تعمیر کاخ‌های ریاست جمهوری اختصاص داده شده بود، محکوم شده بود.

اما دادگاه استیناف مصر، در ماه دسامبر سال گذشته حسنی مبارک را از اتهام کشتار معترضان در انقلاب سال 2011 مبرا دانست.

این دادگاه حکم حبس ابد مبارک و هم‌دستانش را که در ژوئن سال 2012 صادر شده بود، لغو کرد. حسنی مبارک و حبیب العادلی، وزیر کشور سابق مصر در دادگاهی که دوم ژوئن برگزار شد؛ به اتهام قتل حدود 900 معترض به حبس ابد محکوم شدند؛ اما دادگاه استیناف، این حکم را به دلیل مسائل حقوقی لغو کرد.

به گفته وکلا، مبارک که اکنون در یک بیمارستان نظامی به سر می‌برد نیز به زودی آزاد خواهد شد. با این وجود، تاکنون گزارشی از صدور حکم آزادی دیکتاتور سابق مصر منتشر نشده است.

یک منبع وزارت کشور مصر با تاییدِ آزادی جمال و علاء مبارک، از انتقال آنان از زندان "طره" یک مرکز پلیس در اطراف زندان خبر داد.

این منبع خاطر نشان کرد که پدر همسر جمال، فرزندان مبارک را به مکانی نامعلوم منتقل کرد.

علاء و جمال مبارک، به اختلاس بیش از 10 میلیون یورو از بیت المال مصر، متهم بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها